Bitter-sweet!

Tar det suckiga först... Min sambo sa ngt om att mitt nätverkskort på datorn kanske är KAAAAASST! wooppido. Så jag får använde hans dator nu. Kan ju lägga över bilder och sånt här meeeen det är ju inte samma sak. Ni förstår säkert vad jag menar.. Har ju ton-vis av foto jag vill visa er. Får skriva lite smått om allt jag gjort på sistonne ist. Inget invecklat, bara lite detaljer så kan jag skriva mer om allt när jag fått min dator att funka, så ni kan få lite bildbevis. :D


Som alla vet så var jag, baby, Lina och hennes Fredde i Spanien förra veckan. :) Det var lovely! Det var inte lika varmt som förra året så jag tyckte det va jätte skönt. Du vet, en viss person fick ju ligga under parasoll hela veckan p.g.a mitt gryn i magen. :) (men det är värt det) Två av dagarna var vågorna extremt höga så jag höll mig rätt mycket undan, annars hade jag fått hårda slag mot magen och det ville jag undvika. Förståligt??? Ja, som sagt, har massor av foto sen dess men det kommer senare. :D

I måndags var vi ännu en gång på Babyland. haha. Börjar bli ett av favoritställena.. :) Vi köpte lite mysiga saker till vår skatt. Bland annat lite kläder, ett par SUPER SÖTA tofflor. (sånna varma gosiga nnetofflor ni vet) En snuttefilt ( jag med mitt finska blod drogs till Mumim, så det fick bli det.) Lite kläder= pyjamas, body, byxor och ett set med body-byxor-mössa-tjock tröja. :D Och det viktigaste på den shoppningrundan. En babybarnstol.... Vi har kollat på den varje gång vi har varit där. Den är själtvklart Godkänd(!), den kommer med en bas. (Vissa stolar får man köpa till en bas bredvid.) Jätte smidig att sätta på och ta av basen. Super duper fin. Ja, ni fattar!!! :) (kommer bilder på lite av det later on)

I tisdags (igår) var vi på ULLARED. haha. Shit va vi köpte. Där fanns såå mycket att köpa. Vi fick hem ett helt lass av alla möjliga saker. Kan ju säga som så, vi har inprincip ALLT till Loppan. Det finns fortfarande lite saker vi måste köpa som vi inte hittade på Ullared... Men vi köpte bl.a. nappar, nappflaska (finns olika nappflaskor för alla barn, så vi får se om Loppan gillar dom vi köpte) , en jätte mysig filt, myggnät till vagnen, kläder i massor (hehe), plastad frotté, handduk med huva. Ja, det var bara en bråkdel av vad vi köpte.. ((Vissa saker köpte vi inte där, jag har nämligen checkat in vissa saker på andra ställen. :) ))
Vi köpte självklart saker till oss själva också, det blev lite kläder. Jag köpte faktiskt en vinterjacka till mig, eftersom dom jag har inte kommer passa. Så jag köpte en som jag kan växa i. :) Den var faktiskt väldigt fin, så jag är stolt. Niklas köpte också lite kläder.
Shampoo, balsam, tvål, handdukar, deo m.m m.m m.m m.m...
(kommer pics sen)

Vet inte om jag har berättat att vi samla på alla Disney-filmer. :) Vi köpte 3 st till igår.. haha Bl.a. den nya Prinsessan och grodan. Vi har inte sett den så den hoppade in i dvdn igår när vi hade ätit. :) I den här takten kommer vi ha alla på fem röda.. :)



Ser ni?
Jag har gått mer än halva tiden nu! :) aaah, är så glad. (borde igentligen uppdaterat i söndags när bebbe fyllde vecka, men det blev tyvärr inte så) Vill så gärna att Loppan ska komma nu. Vill mysa med vår bebis. ♥ Det finaste vi gjort! ♥
Jag känner av henne/honom jätte mkt. H*n sparkar och rullar runt hela tiden känns det som. Jag brukar ta Niklas hand och lägga den på min mage när h*n sparkar. Det känns läskigt imellanåt, med tanke på att h*n är så stark. Men jag är glad att Niklas också kan få känna av den lilla busungen!

Idag var jag på Mamma(tjej) träff på min BM-mottagning. Vi var 7 st tjejer som snackade och min barnmorska hade lite "föreläsningar" om allt. Om kost, gravbesvär, förlossning osv... Det var jätte trevligt. Vi fick en lista med kontaktinfo till alla 7 tjejer, så vi kan höras av och träffas. Tycker det verkligen är jätte kul att dom fixar sånna här träffar!

Vi snackade lite om Loppans rum på vägen hem från Ullared. Vilka färger vi vill ha, hur vi ska inreda det. m.m. Det är sånna saker som gör det extra mysigt. Planer och att verkligen fixa det sen. Tänk att jag planerar hur mitt barns rum ska se ut! :D

Kan tyvärr inte komma på mer just nu. Det kommer säkert poppa upp i huvudet 5 min efter att jag stängt av datorn. haha. Brukar vara så! Men det kommer ju en dag imorgon också. :)

Nu ska jag skutta ner och fixa något litet att äta.. :D

Ha det underbart allihop! (lovar att det kommer roligare inlägg inom kort)

Puss på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0