Det borde vara Lördag varje dag!

Idag har jag varit inne i Lund och fikat med Elin. Alltid lika kul! Vi gick lite på stan också, kollade i lite affärer. Och självklart köpte vi lite. Elin säger alltid att jag är ett dåligt inflytande på henne, för varje gång vi träffas handlar hon ngt. Kan ha och göra med att jag drar in henne i affärer. :D haha Önskar att jag också hade en sån vän.. :) Jag tycker dock det är svårt att hålla sig undan och inte köpa ngt, för det finns sååå mkt fina kläder just nu. Försöker tänka att jag kan handla mer i januari när min lilla bebis kommer. :) (orkar kanske inte då, men efter januari då)
Men helt och hållet lyckas jag aldrig att strunta i mitt sug efter nya och fina saker. :) Så jag köpte ett par super snygga boots inne på Din sko. Dom kommer sitta fin fint på fossigarna i höst/vinter. Försökte hitta en bild på din skos hemsida men det sket sig. Sidan ville inte visas. (dom är för snygga,, höhö) Men som allt annat för tillfället får jag väl visa dom senare. När min dator känner för att funka. grrr.

Vi snackade bl.a om viktuppgången under graviditeten. Den rekommenderade viktuppgången för en kvinna under en graviditet är mellan 10-15 kg. I början kändes det som väldigt mycket. Och det gör det fortfarande. Jag har gått lite mer än halva min graviditet och jag har gått upp 6-7 kg. Så om jag fortsätter i den här takten kommer jag ha gått upp ca 12kg under hela min graviditet. Men som allt annat är det olika från person till person, vissa lägger på sig mer helt enkelt. Det handlar ju om anlag och kost. Vikten jag har gått upp har verkligen bara satt sig på magen, vilket jag är jätte glad över. Dom säger ju att ju mindre man går upp desto lättare är det att komma ner i sin "före" vikt igen. Jag är tacksam (efter snacket med Elin) över att jag inte gått upp så mycket. Ville ju bara ha magen. :) ville verkligen inte lägga på mig för mycket. Visst, man kan försöka psyka sig in i att jag kommer träna som faaan efter förlossningen och att jag fan ska ner till 55kg igen. Men det är svårare än vad man tror. Men med en liten viktuppgång vet jag att jag kommer klara det galant! Sen SKA jag ju endå träna.. Beach 2011 säger jag bara! haha Det blir långa promenader med Loppan och akilles, gympa när min lilla Loppan tränar sin bebisgympa. Jag ska se ut som innan, om det så är det sista jag gör! :)
(sen räknar jag inte med de sista kilona man lägger på sig, du vet dom allra sista kilona när man väntar på att bebisen är redo, för det är verkligen bara vatten, och det försvinner direkt (kommer de sista dagarna))

Ja, det får bli ett tråkigt inlägg idag igen, utan några bilder. :( men ska bättra mig när min lilla underbara dator vill som jag vill!

Imorgon ska vi till Tosselilla med Niklas familj. Dom brukar åka dit en gång varje år, och om jag förstår det rätt har Niklas inte varit med på 3 år. Så ja, han är nog rätt glad över att vi ska dit.. Jag kommer sitta bredvid mest och skratta åt vuxna folk som hittar tillbaka till barna sinnet!

Hörs sen :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0