Dag 21 - Ett annat ögonblick

Eftersom Sofie skrev en kommentar om det så ska jag skriva vad jag kommer ihåg om det avskurna fingret.. haha

Jag och Sofie var bästisar när vi var yngre. haha
Vi var nere vid Lödde å och ja, vad vi gjorde vet jag inte. Vi var väl bara ute på en promenad.
Jag gick och drog mina händer i blommorna och bladen, trodde jag ja. Det visade sig vara VASS, jävligt vass vass.. hohoho.. Jag kände inte det direkt utan jag började märka att mina händer blev iskalla så jag kollade ner och dom var helt röda täckta i blod. Uh, kommer knappt ihåg det förutom att det var mycket blod.
Vi sprang upp från ån och in på en mack(?) och frågade efter papper. Vid den här tidpunkten var Sofies händer också blodtäckta eftersom hon höll i mina. Undra vad dom på macken tänkte när vi kom in med helt blodtäckta händer.. haha
Iallafall, vi sprang hem till Sofie, som tur var bodde hon inte så långt bort. Sofies mamma var hemma, vilket var tur. Hon tvättade såret och satte på mig en plasthandske.
Sen kommer jag inte ihåg mer, jag har ett svagt minne om att jag cyklade hem och sen fick mamma och jag köra in till sjukhuset. Dom ville sy men jag sa NEJ.
Har även för mig sen i efterhand att Sofies mamma hade sett mitt ben i fingret som jag skurit upp.. Öööh.. haha

Ungar alltså.. haha





Kommentarer
Postat av: Sofie

kära gamla minnen :) Det var iof en bilfirma :) Kommer ihåg att mamma erbjöd sig att sy på plats.. eftersom benet var blottat och så.. mennär du ringde till din mamma så ville hon åka in med dig ditt sjukhuset :)

2010-12-21 @ 13:44:49
URL: http://lchfhedebris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0