v36+1 <3



Är redan i v37 som ni kan se.

Idag var jag på läkarbesök för att kolla upp vad trycket över mitt bröst var. Och läkaren trodde det handlade om allt extra blod och vatten som man får när man blir gravid. Hjärtat får alltså jobba hårdare när man rör sig. Och i mitt fall får det kanske jobba ännu hårdare för jag hade visst lagt på mig väldigt mycket vatten och blod. Fast jag ser det som en positiv sak, för det betyder att några av kilona jag lagt på mig är blod och vatten. Det visste jag ju redan innan, men då är det kanske fler av kilona än vanligt. :) Jag har gått upp 13 kg hittills. :)
(försvann inte trycket och hjärtklappningarna efter att loppan kommer skulle jag söka upp läkaren igen)

Vi tryckte även in ett BM besök, så jag slapp köra dit igen imorgon.
Allt ser som vanligt bra ut. Mitt tryck är bra, och inga tecken på havandeskaps förgiftning.
Han är fixerad nu. :) Vår lilla duktiga pojke... Så skönt att han vet vad som ska göras..
Han hjärta låter perfekt. Min BM sa att Niklas skulle lägga huvudet mot min mage (mot loppans rygg) och lyssna. Eftersom jag inte har något fett alls på magen så skulle han höra Loppans hjärta. I många fall kan man inte det eftersom mamman har lagt på sig fett (eller haft fett från början), då är det helt enkelt för mycket imellan, men icke på mig! :)
Ja, som ni såg, jag har gått upp 13 kg hittills. Och bara på 2 veckor är det typ 1,5kg.. oooh.. haha

Jag känner ett ryck neråt på magen rätt ofta men det är ju främst för att han är fixerad och ligger neråt... Mina förvärkar har börjat sätta igång. Inte regelbundet, det kan gå en dag imellan en värk, vilket är skönt. Vissa har ju förvärkar hela graviditeten. Uh, hemskt. Jag hade det 3-4 ggr i början, och dom var hemska. Har inte lyckats komma upp i samma grad av smärta nu dock...

Ja, har inte snackat så mkt om Loppan på ett tag eller allt runt omkring honom. Har tagit lite paus från det. Men det betyder inte att jag inte fixat och donat. :)
Har som sagt börjat med bb-väskan. Sakerna jag vill ha med tar upp mer plats än jag trodde.. Får trycka ner allt. haha
Jag ska sätta ihop skötbordet. Tror jag ska göra det idag faktiskt. Och sen ska jag fixa i tvättstugan. Så alla saker får plats och allt annat skit som står där inne försvinner.
Vi ska hämta vagnen nu snart också. Tror det blir i nästa vecka. Jag vill ha hem den så jag kan göra den fin och mysig med filtar osv. Jag vill även träna lite på att fälla ihop den och lära känna den helt enkelt. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0