Äntligen fredag



♦Goddagens gott folk...
Allt bra med er?
Här är det förkylt till tusen. Går runt och snörvlar och nyser. Älskar att nysa men det börjar bli liiiite för mycket nu. Har aldrig nyst så här mkt.
Sitter iallafall på ovanvåningen och dricker iiiiiiskallt vatten. Underbart!
Har även lagt över bilder från min kamera som var överfull. Har inte rensat den på hur länge som helst. Där var bilder från renoveringen av huset, när jag och B2 var i sthlm på Lady Gagas konsert och min och LInas 50 års fest. Men nu är det också gjort.

♦Mamma och pappa var här innan och fika lite. Jag bakade scones, äkskar scones. :) med massor av smör, ost och sylt. YUUUUUUMMIIIIE! Loppan uppskattade också det.. Mamma har dock ett eget litet namn för Loppan, hon kom faktiskt på det innan NIklas kom på Loppan, Peanut.. haha gulligt va?

Har kommit på hur jag vill ha det på uppfarten nu. Mamma, pappa och jag stod där ute och snackade om det innan. Och nu är det äntligen klart för mig. :)
Min bror ska komma och hjälpa till med uppfart och målning i helgen. Oh, längtar tills sovrummet är klart, kommer bli så himla mysigt. Ska försöka komma ihåg att ta för och efter bilder. Många kommer nog tycka det blir för mörkt med mörk lila, men det är MITT val. Och eftersom rummet är så stort i sig så kan det dock göras lite mindre och mysigare. Vill inte ha ett ljust sovrum, tycker det blir mysigare med lite mörkare toner.
Sen måste vi handla gardiner också, vet vilken färg vi vill ha men måste hitta dom också. Men det blir nog inte så svårt. :)


Har ni varit på Babyland, där har dom massor av bebissaker.. :) Fick hem en katalog sist vi var där. Har frossat i den och bestämt massor som vi ska köpa. Vi bestämde iofs redan när vi var där rätt mkt vi skulle köpa.. :) Äh, första barnet är ju jätte speciellt, allt är nytt, så därför ska man handla det man känner för. Jag tänker handla maaassor.. Dom hade mycket smarta saker också. Loppan kommer ha maaassor när det är dags för h*n att komma ut... :)

Det är roligt hur alla börjar fråga en frågor. Och vill känna och kolla på magen. :) haha. Det är alltså redan sjukt många som tänker på dig och älskar dig. ♥

Jag mår bra förövrigt. Tror mitt kissande har lagt sig faktiskt. Visst, jag kissar fortfarande mer än innan jag blev gravid men mycket mindre än när det var som värst.. (haha invecklat) Ligamenten känns bara ibland, alltså rätt sällan, vilket jag är glad för. Är mer medveten om att jag måste äta med jämna mellanrum. Har ju mer än mig själv att tänka på. Sen är det ju så att Loppan tar det h*n behöver och sen får jag resten, så oavsett om jag äter mkt eller lite får h*n vad som krävs för att h*n ska må bra... Lite lugnande måste jag säga.
På måndag är det 2 v till Ultraljudet.. :) Både jag och NIklas vill dit nuuu. haha ska bli skönt att få se vår älskling.  Hoppas bara att allt är som det ska!!!

Loppan är drygt 15 cm lång. (olika för alla så klart) H*n håller på att växa om moderkakan, så ja det syns absolut att man är gravid nu. (eller man kanske bara ser mullig ut? haha) 


Fick ju ett litet önskemål om en magbild. : ) och det ska du självklart få (Lotti) :))
v15+3
Här ligger Loppan i tryggt förvar. Här kommer inget ont åt henne/honom.
Det må vara en liten bula, men en stark en! :)

Ja, det var väl allt från mig för tillfället. Men ska försöka hålla den här uppdaterings-kvoten nu. Möjligtvis varje dag.. :) Försöka duger!
Ni ska självklart få se före och efter bilder på fixandet i helgen och mer magbilder. Men känner att det inte är lönt att lägga upp massor av bilder innan det kommer förändring. Det är ju inte kul. :) Så när magen vuxit litta mer får ni exklusiva foton.. haha

Ha det fint allihop..






Kommentarer
Postat av: Lotti

Vad fint det blev med lila i sovrummet! :)



Fin liten bula! ;) Det är så spännande när man ser hur de växer!

2010-07-19 @ 08:34:47
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0