Allt och inget

Har lite saker som måste göras den här veckan, ska ju som sagt ha kalas här på Lördag och söndag. Måste därför städa, alltid lika kul. Not.Men det får vänta tills på fredag, så det hålls rent. Fast tycker inte det behövs med jätte mycket städning, med tanke på att jag går runt och pillar hela dagarna.
Sen måste vi hämta stolar, så alla får sitta. haha Äger inte alls många stolar så ska låna av bl.a. mamma och pappa.
Ska även låna en maskin av mamma o pappa, imorgon ska nämligen jag och min syster BAKA. Yes, ni läste rätt. Jag ska baka. haha Fast tycker nog att jag är rätt duktig på det när jag väl sätter igång. Tycker dock inte att det är det roligaste som finns.. haha
Vi ska låna en sak till, men det kan jag inte berätta om än. Det handlar ju om den där saken jag snackade om förra veckan, den saker jag inte kunde berätta då.. hahaha Ja, ni får vänta och se helt enkelt. :)

Imorgon är det ännu en gång föräldrakurs på Lunds sjukhus. Det är del 2 av 2, så sista gången. Denna gången ska dom snacka om amning och tiden efter förlossningen.

Vill få fram alla julsaker. Har ingen aning om var allt är. Köpte ju nya saker på ullared, dom ligger där nere i en byrålåda men allt gammalt. Var finns dom?
Tror dom ligger i en låda i vår garderob här uppe, så det får Niklas rota fram. Nej, ska inte pynta än men vill planera var jag ska sätta allt. Grandekorationen kommer ju inte fram förrän ngn dag innan julafton, men stjärnor och ljusstakar ska ju upp om typ en vecka. Håller mig till iaf andra advent. Beroende på hur det ser ut i grannhusen. :) Vissa har ju redan satt upp allt, och det finns även värre människor som har haft det upp ett bra tag. Vill ju att det ska vara mysigt och nytt hela tiden. Man ska inte tröttna på det. Men som sagt, ska se vad vi har och placera ut allt i huset så jag ser om det blir bra.



Har ni också snö hos er?
Det började snöa här igårkväll, vår svarta bil hade vitt tak innan jag hann lägga mig. Och jag visste att det skulle komma mer. Och ja, imorse när jag gick upp var det helt vitt. Och det fortsatte att snöa. :) Nu har det dock slutat, men det börjar kanske snart igen. :)

Vår hund akilles älskar snö, han blir helt vild. Jag var ute med honom på vår lunch runda, och han hoppade ut ur dörren. haha

          
2009 - Förra vintern. Första för Akilles! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0