Bm-besök (vecka 32)



Idag är det 54 dagar kvar... Alltså 80,7%

Var på besök hos min BM idag. Och det gick bra. Allt såg perfekt ut. Lillens hjärta ligger på ca 143 och det är där det ska ligga. Han ligger fortfarande med huvudet ner, och där tror jag har stannar också. Han är inte helt fixerad än, det kunde min bm känna, men det är nog en tidsfråga. Hon kände en av hans fossingar när hon tryckte och höll på.. Han sparkade och rullade runder.. Nej, han tycker inte om när någon annan trycker på honom helt enkelt.
Jag tog upp lite saker som jag har funderat på, bl.a mitt illamående som har kommit tillbaka. Inte i samma utsträckning som i början av graviditeten men den kommer och går. Och det är faktiskt sjukt jobbigt.
Jag tog även upp trycket som jag har kännt över brösten. Det trycker och jag får "svårt" att andas. Jag får ta djupa andetag och sen efter en stund går det över. Men hon kände inte igen det så hon sa att vi väntar ett tag till och ser om det kanske ger med sig. Men blev det värre skulle jag höra av mig. Så länge det inte gör ont och jag kan andas är det nog lungt.
Tog upp min eviga foglossning. Jag berättade att min syster hade lånat ut sitt foglossningsbälte till mig och hon tyckte det va super bra och att jag skulle testa de.. Nu ska jag bara komma ihåg att använda det också...
Jag frågade om det här med en förlossningsplan.. Jag hade bestämt mig för att INTE skriva en. För när du väl ligger där kommer allt bli annorlunda. Så därför tycker jag det är onödigt. Har ju läst på och vet det mesta om smärtlindringen så därför kan jag ta beslut när jag närmar mig. Detta är endå en av de största saker du kommer göra i ditt liv så därför vill jag inte ha det nedskrivet exakt hur jag vill eller inte vill ha det. Det kanske dyker upp något annat som verkar lockande när du väl är i situationen.
Men jag fick iaf en blankett av min BM, där man kan skriva lite snabbt om hur man ser på förlossningen och om det skulle vara ngt som vi absolut vill eller ngt vi är rädda för. Hur dom ska bemöta oss, hur Niklas ska bli bemött. osv. osv.
Ska ju på föräldrakurs nu om ca 1 vecka och min BM sa att dom var jätte bra att ha som grund. Och ville jag sen prata vidare på tu man hand med henne så kunde vi göra det. Men hon tyckte iallafall att det var super bra att jag redan börjat tänka på förlossningen. Det är inte alla som gör det..
Jag fick en massa nya papper idag och BM la alla papper i min mapp iordning. Iordning så som förlossningsavd. vill ha dom. Loppan är ju inprincip klar nu. Men jag sa att han INTE får komma än.. haha :P
Ska välja bvc nu också. Vi har här i Lödde så det får väl bli det. Perfekt att gå dit på promenad sen.
Jag frågade lite om förvärkar och sammandragningar. Och det är inte alla som får dom. Jag tror inte att jag har kännt av dom iaf. Men hon sa även (och det kommer jag ihåg att hon sagt sen jag skrev in mig för första gången) Sammandragningar ska INTE göra ont. Isf är det något fel. :( Kom ihåg det!


Har köpt lite saker som jag har haft på listan.. Eller ja, två av saker vi köpte i fredags var med på listan. Allt annat är bara saker som jag bara MÅSTE ha.. haha


Vi fick hem vår bärsele.. Nu har jag äntligen checkat av den. Skit bra!

Jag fick även bocka av baby-sitter för det hittade vi på xxxlutz.
Vi hittade andra saker på lutz som slank ner i korgen.. haha

Här har ni lite mindre nödvändiga saker som är införskaffade:


Ett mattpussel (heter det så?) med siffror på. :)


Dom här var jag bara tvungen till att köpa när jag såg dom. JAG VET, att det är ett tag tills Loppan ska krypa men shit va gulliga.. Små knäskydd.. haha


Nästa sak är jag mest nöjd över...

Jag har aldrig sett eller hört om dom här förr. Och jag har endå spanat in många barnvagnar. Dels mina syskons och vänners. Det är en "handske" som man sätter på barnvagnens handtag. Den är fodrad med mysigt mjukt fluffigt tyg inne och är gjord av termo på utsidan. Då tänker ni: "Men hallå, vantar?" Då säger jag, nu slipper jag ta på, ta av, ta på och ta av så fort Loppan vill något i vagnen. Och det är ju svinkallt att gå utan vantar så detta är såååå bekvämt.. Är super nöjd med den, hoppas den är lika bra som jag tror!

Köpte även en mysdress, men tröja och byxa. Men den hänger på tork för tillfället. Nu har jag 3 eller 4 plagg kvar att tvätta sen är allt gjort. Det börjar klia i fingrarna nu. Får kanske fixa skötbordet snart. Och fixa iordning i tvättstugan så alla saker får plats. Måste omplacera lite saker först. :)

Ja, tror det var allt. Det är endå rätt mkt på 4 dagar.. Haha





Kommentarer
Postat av: Lindséy

åh vad kul :) man saknar magen nu när man inte har den kvar !

och jaa, det är helt galet underbart! Det går inte att beskriva vilken enorm kärlek man känner, men det är stort, väldigt stort :)



har du mått bra under graviditeten då? :)

2010-11-08 @ 12:17:06
URL: http://creadiem.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Uuuiiiij! Låter ju inte bra det där med smärtan mitt i bröstet! :( Hoppas verkligen det snart går över för dig! Du får plinga mig om du vill snacka om det! :) Inte för att jag kan hjälpa dig, men jag kan lyssna! :)

Åhh - så ni köpte en babybjörn-sele??!! :) Dom är super fina. Vi köpte en baby-sitter i babybjörn! :) Men selen köpte vi super billigt - inte använd av min systers kollega nere i Österreich! En cybex! :) Hoppas att den är lika bra, annars köper vi en babybjörn vi med. :)

Pussen

Ps: Vassego ang awarden! hihi

2010-11-08 @ 13:52:43
URL: http://krankenschwester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0