Baby <3



Ser ni vad jag ser? :)
Jag såg inte förräns kvinnan som gjorde ultraljudet förklarade för oss.
Men nu ser jag det hur klart som helst.
Det är vår lilla ängel framifrån. Halva ansiktet, vänstra. Han har ögat stängt, man ser lilla näsan och hans söta lilla mun. ♥
Ser ni? Längst upp till vänster..

Ja, vi var som sagt på ultraljud igår. Vi skulle igentligen dit i vecka 32 men Lunds sjukhus har massor att göra så jag fick inte dit förrän i v34-2. Men inte mig imot, för då kan dom kanske se mer exakt hur mkt han kommer väga när han vill ut och att allt sitter där det ska.

Allt ser perfekt ut, hans hjärta är exemplariskt som hon som gjorde ul sa. (haha) hans njurar, hans lungor. Ja, allt ser super fint ut.
Det är absolut en pojke. haha Ingen tvekan.
Han ligger på ca 2,4 kg nu, alltså 6% över, och kommer ligga på, om han fortsätter växa som han gör nu, mellan 3,5-3,7kg när det är dags. :) Alltså "normal" vikt, som dom sa.
Han ligger med huvudet neråt men det har han iofs gjort ett tag, hans rygg är på min höger sida(uppåt sett från mig) , och hans fötter och händer ligger och sparkas/slåss mot min vänstersida.
Moderkakan ligger bakom på vänster sida, och det finns tillräckligt med fostervatten.

Vi hade två kvinnor inne hos oss och dom sa att han var lika smal som sin mamma, haha, eller ja, att hans ben var smala pga att mamma var smal.
Andra gången jag hörde det igår. Och det gör inte ont att höra. Hade ju vanligt bm-besök igår också, och hon skrattade när hon såg att jag hade mina vanliga jeans på mig. Hon sa att det är verkligen bara mage på mig. hihi

Hos min vanliga bm kollade vi allt det vanliga. Kissade på stickan och den visar 0 till spår, men det är normalt, och det har jag gjort ett par gånger nu. Jag ligger på 69.7 kg, så det är 4hg som jag gått upp på 2 veckor..
Mitt sf mått har vuxit med 2cm, så nu ligger magen på 33cm. Jag följer kurvan perfekt efter mina egna mått..
Han är inte fixerad än men det dröjer inte länge tills han är det.

Vi snackade lite mer om trycket jag känner över brösten ibland. Och jag har kommti fram till att det kommer oftast när jag ligger på vänster sida, vilket är den bästa sidan att ligga på.. Mitt hjärta dunkar även hårdare när det kommer och det är lite läskigt. Min bm skulle skicka ett mail till en läkare och se vad han tyckte. Så ska kanske kolla upp det, beroende på vad han säger.



Gick in i v34 i söndags, så idag är det v34+3. Är alltså i v35 idag. haha Så sjukt skumt system dom har. Det dumma är att alla räknar olika. Vissa som också har bryt på söndagar ligger på v(?)+4 idag. Ja, svårt att förstå om man inte har varit/är/vill bli gravid.
38 dagar kvar. Oooh. :)

Känner att det är dags med en liten magbild. Det blir ingen vacker den här gången, orkar inte fibbla med kameran.. haha





Kommentarer
Postat av: sandra. wicked.

Ohhh. Så kul att du är gravid! :)

Kan förstå varför du gilla vinter då.

Inte direkt kul att gå runt med en bebi i typ 30 graders värme :) haha.

Jag gillar inte vintern sen förra året. De var för extremt. För kallt. För lång vinter också.

2010-11-24 @ 14:32:50
URL: http://angelbynight.blogg.se/
Postat av: sandra. wicked.

Jag har också hört de och jag får bara ångest då.

Var i Australien och var meningen jag skulle stanna där men pga många privata saker så beslöt jag mig för att komma hem.

Suck.

Istället för en varm vinter blir det än värre vinter än någonsin.

2010-11-24 @ 14:40:55
URL: http://angelbynight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0