v30



Gick in i vecka 30 igår.. 68 dagar kvar nu! oooh!

Var på besök hos BM idag. Fast det var inte min vanliga BM som jag besökte idag. Dom ringde från södertull barmorskeavdelning i Lund imorse och sa att Malin var hemma med sjuka barn, så jag fick komma till dom ist. Jag träffade BM Maria, och hon var verkligen super trevlig. :)
Vi lyssnade på hans hjärta och det var som vanligt perfekt, det låg på 140, det ökade lite dock när Maria puttade lite på Loppan.. haha (han blev lite putt kanske)
Jag vägde mig, och antingen så har dom snällare våg eller så har jag gått ner ett kilo.. Hmm, ja, vi får se om 2 veckor då jag har nästa besök. Jag låg iaf på 67.8 idag.
Sf-måttet har växt till 28, om jag inte har fel för mig så är det en skillnad på 1 cm.
Hon gav mig komplimanger om min mage, och sa att den var perfekt! Inga bristningar och super len. :)
Då blir man glad.

Loppan växer och växer. Nu skjuter han i vikt. Han ska ju upp i ca 3,5 kg på 10 veckor. Och han väger väl runt 1,5 nu skulle jag tro. Vi får en exakt vikt på honom när vi ska på ul i v32. (eller runt v32) Jag pratade lite med Maria idag och hon sa att det ibland går över tiden lite med ul i v32, eftersom dom har mycket att göra för tillfället. Det ska bli intressant att se honom igen. :) Har iaf inte fått tid än, men ska ringa dom om en vecka, om jag inte fått en kallelse.

Foglossning är typ konstant nu. Den var bättre i några dagar men nu är den tillbaka. Rör mig som en gammal tant kan jag ju meddela, inte vackert! Har ont i tyggen också, så nej, det är inte mycket ändring...


Har satt ihop Loppans säng, men tar inte foto på den riktigt än. Vill inte bädda än, har ju som sagt 68 dagar kvar. Visst det är inte länge, men vill inte att tyget ska ligga och damma. :( Men det är sååå SVÅRT att inte pyssla. Men försöker intala mig själv att det är bäst att vänta. Som tur är har jag lite annat att sysselsätta mig med. Har ju två rum till här uppe som måste fixas.

Har inte tagit foto på saker på ett tag, men lovar att fixa det snart. Har ju tusen saker att visa. :)
Och ni kommer självklart att få se hans fina rum när det är klart...

Oh, glömde nästan:
Var på apoteket på Nova Lund och skulle handla mer mandelolja och järntabletter.
Dom hade inte mandelolja där. Fast dom hade fått in en annan serie som är bra till bebisar och dom hade även gjort en olja till magar. :)  Så jag tänkte testa den.


Estelle & thild Ecorganic Pregnancy.
Finare flaska + att den är ekologisk! :)
Det dumma är att den är dyrare, den går loss på 250kr. Så vissa väljer nog den andra, men tyckte det skulle vara intressant att testa den. Den innehåller mandelolja och massor av annat bra.

Den är som sagt en del i en hel serie, som ni hittar på apoteket.




Jätte gullig serie om du frågar mig. Kanske ska köpa lite till Loppan.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0