Var är krafterna?

Mina krafter menar jag då. Är jätte trött idag. Seg får man kanske säga. Orkar inte få mig till att göra ngt. Har ju saker att göra. :(
Får väl slänga in en tvätt kanske. Med resterande av Loppans kläder. Vill ju gärna tvätta allt innan man använder det. Sen ska jag rensa min garderob. Det måste jag verkligen göra. Det finns alldeles för mikt skit där inne, saker jag inte använt alls, saker jag inte använt på evigheter. Alltså saker som bara tar upp plats!

Vill ju rensa ut så Loppan kan få en låda. I början hade jag nämligen tänkt lägga hans kläder nere i vår garderob, annars måste jag springa upp och ner för trappan så fort jag ska byta kläder på honom. Och jag kan tänka mig att det blir rätt många ombyten på små bebisar. :) Så ja, tror det får bli mitt lilla projekt idag.

Ska även gå ut med Akilles snart. Får kanske gå en extra lång runda idag, så jag blir lite piggare. Hatar att va så här trött.. På gränser till dåligt humör dessutom. :( Vilket aldrig är kul!


Vi var ju ute och käkade med Lina och Fredde i fredags. :) Det var mycket trevligt. Vi var på Restaurang Sandra (passande) och käkade fondue. JAG ÄLSKAR FONDUE! Men får kanske säga att det inte var lika gott denna gången. För jag fick inte äta mina absolut favoritsås. Det är pga denna såsen som jag går till Sandras så ofta. Gorgonzolasåsen. :( buuuhuu. FAN va god den är. :) Men det fick jag snällt och fint hoppa över pga parveln inne i min lilla mage.
Efter middagen gick vi hem till L&F, dom bor ca 1 min från Sandras. haha. Niklas fick som han ville, em-kvalet! Sverige-Ungern! And we won! Gött.
Efter matchen körde vi hem. Blev inte jätte sent men man var endå trött...

Och i Lördags var mamma, pappa och min lillebror Daniel här. Det var igentligen inte planerat men vi hade varit på besök hos mamma o pappa tidigare på dagen och Niklas bjöd in dom. haha
Jag testade att göra en köttgryta. Med fläskfilé, morötter, paprika, lök och köttbuljong. Den blev GRYM! haha Nej, men jag tyckte den blev jätte god. Och det gjorde dom andra också...=)
Efter middagen blev det kaffe och bullar som mom & dad hade med sig.

På kvällen kollade jag och Niklas på film. Kände att det inte va lönt att kolla på filmen med mamma och pappa, eller att överhuvudtaget fråga om dom ville se den. För det kan jag sätta pengar på att dom inte vill. Haha
Har ni hört talas om "The human centipede"?? haha, den var sjuk. Men inte alls så sjuk som folk har berättat. Hörde från ngn att när dom hade premiär i USA spydde folk i biosalongen för att den var så äcklig. Ok, om man är äckelmagad ska man inte se den, men tror nog att det är överdrift.

Igår (söndag) var jag också kollade på Niklas när han spelade match. Dom vann! :) Så nu ligger dom två. Wiihoo.
Och efter matchen åkte vi och handlade maten till veckan som nu har börjat.





Är inne i vecka 24 nu. Alltså 23+1 som ni kan se på tabellen. 58,2% avklarat. Det närmar sig alltså med storm steg! 117 dagar kvar till förlossning. Känns som en evighet, men endå så nära. :)
När man väl ligger där med sin underbara son, kommer nog tiden med magen kännas som en minut... ♥

I lördags fick vi en jätte gullig "ram-mobil" av mamma och pappa. Ramarna är igenomskinlig så man kan sätta foto på både fram och baksidan. Där är 4 ramar (tror jag) som man hänger på varandra. Eller ja, under varandra. Vi ska hänga den vid fönstret i Loppans rum. Där ska finnas foto på oss, (mamma och pappa) och på vår ängel. Har redan satt i två av hans ul-bilder. :) och två foto på oss. Nu ska han bara födas så vi kan fylla det med gulliga minnen. :)

Jag har beställt 2st overaller till vintern. Dom är urgulliga och kommer va riktigt mysiga för honom. Vi får dom i Oktober, när dom kommer ska jag självklart visa dom. Dom är för söta för att inte visas. :)

Och jag ska in på den sidan jag snackade om för ett tag sen, och beställa hem saker. Fanns lite av varje jag ska besälla. Och ja, ni undrar säkert varför jag inte skriver hemsidans namn. Men det är dels för att jag vill ha den för mig själv, (hooohooo) och dels för att det kan bli fin fina presenter till andra med barn. Så ni får vänta. :D
Kan iofs göra en liten deal. När jag får hem sakerna kan jag berätta vad hemsidan heter.. Ok? Deal?

Jag mår bra och Loppan mår också bra (hoppas jag). Han rör på sig konstant känns det som. Och det kan ibland bli lite jobbigt. Speciellt när jag ska sova. Får alltid vänta tills han somnat innan jag kan somna. Haha, det har redan börjat! :)
Magen bara växer och växer, och det blir jobbigare och jobbigare att röra sig. Känner mig som en elefant imellanåt. :( Magen är typ i vägen vad jag än gör. Men nu när jag är hemma kan jag ju ta det lungt och göra saker i min egen takt.
Jag är inte lika trött som jag var innan men jag är absolut inte pigg! Jag är lika kissig fortfarande. Hela tiden med andra ord, och det lär ju inte förändras.
När ischias sätter igång kan jag knappt röra mig. Det strålar ner en extrem smärta i mitt vänster ben + att jag har ont i ryggen. Jag har alltid haft ont i ryggen från och till men det blir dubbelt så jobbigt med ryggont och med ischias. Jag använder min tens-apparat imellanåt och det är skönt för tillfället men får nog använda den oftare om det ska fungera. (Min sambo är underbar som tog med den hem)



Nej, om man skulle gå ut med hunden, sätta igång en tvätt och gå igenom en massa kläder. :( woppido. Men det måste göras så det är väl bara till att bita ihop. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0