Renovering, renovering, renovering...

Puuh, ibland kan det vara kul men ibland är det pest. Kommer ihåg hur vi hade det när vi köpte huset och flyttade in. Det var kaos. Vi levde utan kök i typ 2 månader. Fy fan. Inget att rekomendera. Som tur var bodde vi i Niklas föräldrars hus 1 vecka, för dom var utomlands. Men men, det roliga är att man gör om de igen. Frivilligt. Nu ska vi ge oss på hallen, inte alls lika stort projekt som med resten av huset men endå.

Ska ju handla en massa nytt nu också, och det gillar vi..

Vi ska iväg på söndag och handla gipsskivor, tapet och kanske en klädhängare som jag vill ha.
Beställde led-lampor iförrgår så dom kommer väl nästa vecka. (för er som inte vet vad led-lampor är, så är det spots som man inte behöver så mkt plats för när man sätter upp dom i taket, har man vanliga spot så måste man bygga ner taket ca 20cm. Och det är MYCKET)
Sen när dom kommer ska vi köpa fler gipsskivor till taket.
Och sist men inte minst så ska trappan målas vit och en ny byrå/hylla ska införskaffas. Jag ver redan vilken vi ska ha så det är gött.

 

Där har ni klädhängaren och golvet. Det är inte riktigt rätt färg på klinkersen, den vi har köpt är mer åt det bruna hållet. Men det är iaf den formen och dom är mörka...
Vad tycker ni om klädhängaren?
Jag tycker den är skit häftig. Inte många som har en sån.. hehe
Och sen ska vi fixa ngt till våra skor också. Det är svårt att förklara hur vi ska göra med tanke på att vissa av er inte vet hur det ser ut i hallen. MEN jag har tagit före bilder och sen ska jag ta efter bilder, och dom ska jag lätt visa er.

Så ja, idag efter jobb ska NIklas börja riva ner saker och sen blir det till att fortsätta hela helgen. :)
Kommer bli sååå snyggt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0