Hej bloggen

haha, ja, det var minst sagt ett tag sen jag uppdaterade ordentligt..

Men känner att jag har haft lite mer viktigare saker att stå med. Jag har hellre gjort annat när jag väl haft tid mellan matningar och blöjbyten.
Äger man dessutom hus så finns det ju alltid saker att göra.
+ att jag har varit så himla trött vissa dagar.

Ja, som dom flesta vet eller har listat ut så har vi äntlgien fått vår lilla prins.
28 december bestämde sig vår underbara Leo sig för att komma ut. Jag kan snacka lite om förlossningen en annan gång. Orkar inte skriva om det nu, för där är en del att berätta. haha Tog ju tyvärr inte 1 timme, utan 22 timmar så ja, en del att skriva helt enkelt.

Dagarna efter mådde jag skit, hade ont verkligen överallt. Jag kunde knappt stå upp och när jag väl kunde det stod jag i ca 1 min sen gjorde det för ont. Men som tur är har det börjat gå över nu. Känner mig så himla mkt bättre nu. Och det är SÅ skönt...

Leo är underbar. Han är den sötaste lilla krabat jag skådat. Jag smälter när han kolla på mig med sin vackra ögon. Är så glad över att han inte är skrikig och gnällig (förutom när det är matdags) och han fullkomligt lyser upp både min och Niklas dag. Man ser verkligen hur mkt Niklas älskar honom när dom ligger och myser i soffan. Kan inte förklara känslan jag får när Leo ligger och mysen på Niklas mage.
Han vägde 3870g och var 53cm lång. Super fina blå ögon och långt ljusbrunt/mörktblondt hår.
Han är perfekt!

Har stannat framför vår stora spegel i garderoben ett par ggr och inspekterat min mage och resten av kroppen och är chockad över hur snabbt den har återställt sig. 5-6 dagar efter förlossningen var magen helt vorta och jag är så otroligt glad över det. Jag som har oroat mig och tänkt på det, helt i onödan.
Jag är nere på 59 kg nu så ca 3-4 kg kvar till min vikt före graviditeten. Och som det känns nu kommer dom ryka inom kort. Tack vare att jag rör på mig mkt nu och tack vare att amningen funkar. Tror det handlar rätt mkt om min kropp också. Har ju aldrigt gått upp i vikt oavsett vad jag ätit.... Så ja, är sååå glad över detta. Sommar 2011 är räddad helt enkelt!

Ja, orkar inte mer idag. Ska passa på att vila innan Leo vaknar och vill gosa med mamma.
Vi har varit ute på en promenad idag och Niklas åkte för att träna när vi kom hem. Är så himla nöjd med vår vagn, (hittills iaf) den är super lätt att köra nu fast det är snö och is överallt. Har även testat köra den inne på center syd och där gled den fram utan problem. :)

Senare ikväll ska vi bada Leo för tredje gången. Han ÄLSKAR det. Och det är jag glad för. Han somnade nästan igår när vi badade honom.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0