Vår stora pojke fyller 2 v idag! <3

Min älskade lilla påg har somnat och ligger och sussar i sin fina korg i vårt sovrum. Min älskade sambo är och tränar fotboll, kommer nog inte hem förrän vid 22.30 tiden. Och jag sitter och njuter av lite egen tid i soffan. Tror många glömmer bort sig själv när man precis fått barn. Man varken kan eller vill slita sig från sitt lilla underverk. Sitter och kollar på bebisen när sötnosen sover osv. Jag plockar undan och har mig så fort han sover och det kan man ju inte göra alltid. Man måste ta ett litet break imellanåt. Ok, jag sover när han sover ibland också men det händer inte jätte ofta.
Så nu, sitter jag här i soffan med lite pringles och ett stort glas vatten. Vatten har jag blivit besatt av, jag älskar vatten och dricker jätte mkt varje dag. Vilket är bra! (det ska man ju)

Niklas börjar jobba imorgon, han har ju varit ledig i 10 dagar. (männen får 10 arbetsdagar när bebisen föds.) Nu råkade det bli längre än 10 dagar eftersom det var röda dagar imellan, men det klagar vi INTE på.. :)
Men iaf, Niklas börjar som sagt jobba igen imorgon, så det blir min första hela lediga dag ensam med lilla Leo. Vi har ju varit ensamma själv innan. Niklas har ju fotboll och träning rätt ofta, men det känns endå som att min mammaledighet börjar på riktigt imorgon. Eftersom man  har en klippa och underbar sambo så kommer det kännas tomt, men det ska vi nog klara... Men en sak är säker, jag och Leo kommer sakna honom. ♥

Imorgon har vi inget inplanerat men på torsdag ska jag träffa B2, första gången sen Leo föddes, så det är alltså första gången dom träffas. :)
På fredag ska vi till kävlinge kommun och skriva på faderskapsintyget. Sen är det första bvc besöket på vårdcentralen. Det ska bli kul att se hur mkt vår lilla skatt har vuxit. Det var ju en och en halv vecka sen vi vägde honom sist...(på fredag)
På lördag är det tomt, nu iaf. Dyker alltid upp ngt, alla vänner har varit så nyfikna och snälla. Alla vill träffa Leo och det ska dom självklart. Lina och Fredde var här förra veckan, Sofia var här i förrgår. Och nästa vecka ska vi träffa Anna och Pillan. Ekan och Sandra ville komma i helgen men Ekan blev förkyld och Sandra blev också sjuk. Sen är det ju släkten som också vill träffa honom. Dom flesta har ju redan gjort det men med tanke på att han bara är 2 veckor gammal så har det inte varit ngt man stressat inför. Dom kommer ju ha tid att träffa honom liksom.. haha
På söndag ska vi antagligen på kalas. Vi skulle igentligen på kalaset i söndags men med tanke på att lokalen vi skulle va i målades så fick det flyttas. Men nu är det inte säkert att det bli av på söndag eftersom dom inte vet om det är klart tills dess. Vi får reda på det på torsdag/fredag. Men men, vi får se..

Måste färga håret men har inte orkat eller brytt mig om det eftersom jag inte varit super pigg och ja, inte brytt mig helt enkelt.. haha Men har iaf köpt en mörkare nyans. En mörkbrun alltså. Ska se om jag orkar i dagarna. Får ju ta det när Leo sover eftersom jag inte vill att han ska andas in det. Tur att man har ett badtum på ovanvåningen.

Natten va si så där. Leo ville inte sova helt enkelt. Så ja, det fick inte jag heller. Får ta det goda med det onda. Han sover ibland i sin korg och ibland bredvid oss. Beror på om jag orkar lyfta upp honom i korgen eller inte. Men han är så duktig. Han har ju sovit i den korgen sen dag 1. Min mamma hade ställt in den i vårt sovrum när vi kom hem från patienthotellet. Nalle puh tema. :D Och det gillar vi...


Ja, nu ska jag kolla på tv en stund sen ska jag nog hoppa i säng.. Och pussa lite på Leo. :)
Sen kommer snart pappa hem också.


Idag fyller Leo 2 veckor. Gud vad tiden går snabbt.





Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Tänk vad tiden går snabbt! Grattis till två veckor i efterskott :)

2011-01-14 @ 20:01:53
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0