Du är min luft!

Eftersom det är en väldigt speciell dag idag, nämligen vår lilla underbara finaste ängels♥ 10 månaders dag så ska jag dagen till ära uppdatera med ett LEO inlägg. :)

I tisdags var vi på BVC besök. Eller ja, 10 månaders läkarkontroll men han blev även vägd och mätt...

10.120 g väger han nu, lagom tycker jag.
Och han är hela 78.5 lång. OOJ, så lång han har blivit. Då har han alltså vuxit nästan 4cm sen sist. Det är ju helt galet. Ja, han är minst sagt lång. Är man född till modell är man. haha :)

Kontrollen gick galant. Kriterierna man ska komma igenom vid det här laget är att sitta stadigt, pincettgreppet, förstår vissa ord, baka kaka (Leo har ju klappat kaka hur länge som helst så andra barn ligger i lä om dom inte lärt sig det förrän nu :P ) Ehmm, kommer inte ihåg allt men läkaren kunde bocka för allt iaf...

Han dansar när man säger dansa, han är super gullig när han gör det.
Han säger hej till alla man går förbi, låter så roligt och det som är roligare är att folk alltid säger hej tillbaka. Haha Vår sötis.
Han säger garanterat MAMMA, det säger dom flesta. Och det är ju bland dom första orden barnen lär sig...
Ropar man på honom, så svarar han alltid med ääh, som ja, vad är det?
Han kommer nästan alltid när man säger kom!


Har ansökt om förskole-plats nu. Man kan söka till 3 skolor men jag valde faktiskt bara 2. Vi får se när och var vi får plats. Jag satte så han börjar i februari. Tror det gör både honom gott och oss gott... Han får leka och umgås med andra barn. Och ja, umgås med dom utan mamma och pappa. Stärker ju en massa. + att vi båda kan jobba (eller vad det nu är vi ska göra?!! :D )





Checka in snyggingen i sin nya päls(fake)mössa. :D
Den lär han inte frysa i. haha

Håller förresten på att lägga upp en ny kategori, nämligen Leos egen, tar lite tid eftersom jag måste gå in på alla inlägg sen jag berättade att jag blev gravid och sen lägga in dom för hand. Så ja, tills alla gamla är inne kommer det se lite ostrukturerat ut. Men det blir bättre. Har 18 sidor kvar att gå igenom :O och på varje sida är det typ 10-15 inlägg. aaaah, crazy!

Grattis mamma och pappas lilla sötnos. Älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0