BM-besök i v25

Idag var jag hos min barnmorska. Tror inte ni kan ha ungått att jag skulle dit.. :)

Allt var perfekt!
Jag tror att Loppans hjärta låg på runt 147 (har papper där nere). Det kan inte bli mkt bättre... Och mitt blodtryck ligger också väldigt bra. Mina prover sen sist såg super ut, där var inget fel på mig. Förutom att jag ska gå på mina järntabletter, som jag gjort sen v20.
Hon mätte även min mage och den ligger perfekt på kurvan. :) Hon sa att den var precis där den ska vara och att den var super fin. :)

Det är säkert flera av er som aldrig varit på ett ultraljud, i vecka 18 går man på sitt första ul, och då får man se bebisen :) (underbart) Men idag (v25) fick man bara höra barnets hjärtljud. Då är det en vit "kloss/stav" som bm håller i och som hon trycker mot magen. (ni har säkert sett de på tv, så ni förstår, för jag är kass på att förklara) Men iaf, ett bevis på att vår lille pojk är stark och speciell är: Han sparkade tillbaka på den där staven när min bm la den mot min mage.. haha Det var så kul. Min bm blev helt chockad. Och menade på att det redan var en mammas-pojke. Typ, rör inte min mamma.. haha ♥ Gullig!

Jag fick även boka in tusen besök och jag fick även tusen papper.. haha Vi bokade in alla besök tills jag föder. Och efter mitt andra ul (som jag blir kallad till) i v32 ska jag till min bm varannan vecka. Så ja, ni kan ju tänka er alla besök vi bokat in. Vi ska på föräldraträff 2 ggr dessutom. Det ska bli skoj. Och Niklas ska få gå på en egen träff med alla andra grabbar. Vilket jag tycker är riktigt bra. Blir ju lätt att killarna glöms bort. Så det tycker jag kävlinge kommun gör rätt i. :) Good job!

Första gången jag var på besök hos min bm, vägde jag runt 58 kg. Jag hade alltså gått upp lite under de första 13 veckorna. Vilket betyder att det står 58kg i mina papper. Och idag när jag kom dit vägde jag 64.5kg, så jag har alltså gått upp ca 6 kg totalt. För det är från första besöket som räknar. haha GÖTT! 6 kg. Slå det om ni kan! :P Vilket bm inte klagade på, hon sa att det var utmärkt och att jag skulle vara stolt över det. :) And I am!

Vi snackade lite om saker jag hade undrat över och veckorna kring födseln. Jag har nog berättat detta innan men visste ni att det bara är 5% som föder på bf dagen. Det är alltså rätt sällsynt att man föder på den beräknade dagen. Vår bf dag är ju den 1 Januari och då lär han INTE komma. Men vi får se I guess...



Jag och min lille pojke!





Kommentarer
Postat av: Lotti

Den växer och frodas ;)

2010-09-24 @ 10:20:37
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0