Vem är du?


Jag vet inte hur du fungerar, men jag är en av dom med lågt självförtroende.
Visst, jag lägger ut foto på mig själv. Fler än mina andra vänner. Lägger jag ut ett foto på mig själv är det vad jag betraktar som ett bra foto på mig själv. Men tro mig, det händer inte ofta, att jag blir bra på foto alltså. Kanske 3st av 40st. Men det är ju bara vad jag tycker. Tror att jag lägger ut foto för att få bekräftelse, eller för att få folk att tro att jag alltid ser ut som på de bra fotona.
Det hade varit till hjälp om man hade kunnat se sig själv från någon annans ögon, och få deras uppfattning. För andra ser kanske inte mig som jag gör. 
Hade jag kunnat hade jag gjort något åt alla mina små brister. Min näsa, mina tänder m.m (och tro mig det finns mycket jag hade ändrat) (och ja, klart det finns något jag kan göra, och ja, har pengarna till det, men känns som att det finns viktigare saker att lägga pengarna på)
Och jag tror inte på vad andra säger om att man inte ska operera sig för då hittar man bara ännu mer fel och man kommer inte trivas bättre med sig själv för det. Utan jag tror på fullaste allvar att jag skulle mått bättre, mycket bättre. Det handlar till en viss del om att ändra sitt yttre men jag tror också att mitt inre hade ändrats, jag hade fått mer självförtroende, jag hade mått bättre helt enkelt. Och då hade kanske humöret också ändrats (för mitt är inte att leka med) Det dumma är att det går ut över andra. Min sambo (främst), min familj och mina vänner.

Ja, finns mycket mer tankar att skriva om detta. Men ni fattar nog vad jag menar. Jag ville bara ventilera lite. Känns som att det hjälper att skriva av sig.







Kommentarer
Postat av: Veronika

Hej! Jag tänkte bara berätta att jag faktiskt har skönhetsopererat mig för över ett år sedan. Jag trodde att jag skulle vakna upp på uppvaket med ett självförtroende, men så var det inte. Jag mådde ännu sämre istället. Självförtroendet sitter i huvudet och inte någon annan stans. Det kvittar vad man gör med sig själv, för sin syn på sig själv måste jobbas på och inte bara ändra sitt yttre.

2010-01-06 @ 13:51:05
URL: http://liktydig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0