Debatt

http://svtplay.se/t/103450/debatt_om_plastikkirurgi

Kolla in denna länken, den är från Debatt igår.
Första delen handlar om tragedin med 16-åriga Therese. (ungarna som gjorde det mot henne borde brännas)

Andra delen, och det var detta jag vill ni skulle kolla på. Det handlar om plastikkirurgi. Är du mot eller för?
Jag tycker kör på. Hade jag haft pengar till det hade jag också gjort det, lätt. Handlar ju precis som dom säger i avsnittet, om självförtroende. Vill man inte göra det och är imot det så skit i det, ingen tvingar dig. Och sluta hacka på dom som gör det, det är väl deras val. Och visst, till en viss del visar man ungdomar att man inte ska vara nöjd med sig själv. Men ärligt, jag tror nog dom växer upp och bildar en egen uppfattning endå. Om inte så kan dom endå inte göra ngt förrän dom är 18... Hade det inte handlat om kirurgi hade dom hittat något annat.  Nej som sagt, tycker det är rätt och göra det om man inte mår bra med sig själv, och kan man ändra på det så är det ju grymt...

 Älskar man inte sig själv till hundra procent låter man inte andra göra de iheller.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0