Ny vecka, nya tag??

Hej hej

Har varit hos min coach idag, så det blev en tidig morgon för min del. Kanske bra att jag bokar in saker så tidigt (klockan 09.00) så jag kommer upp. Ligger nog kvar rätt länge om jag får bestämma själv.. Men det e klart, har man inget att göra gör man nog lätt det.... Gillar min coach, hon är verkligen bra, vi kan sitta och snacka skit jätte länge... :)  kan behövas ibland, speciellt med någon som inte känner en...



***

Jag ska ner till stan vid 13 tiden och träffa en kompis, som jag skrev igår så ska hon leta klänning och jag ska faktiskt leta efter en mössa... Kan behövas nu, det börjar ju bli riktigt kallt...

Jag hittade en mössa på nelly förra året, och dom har kommit tillbaka nu men inte i färgen jag vill ha. Jag vill ha en svart med vit text, men icke.. Så jag skiter i att köpa den...

Sä här ser den ut iaf:


Sjukt bra att ha när man har en Bad Hair Day
Man får ju självklart köpa andra också, man kanske ville vissa frillan någon gång.. :)

Ni hittar den på www.nelly.se

Jaja, jag kanske hittar någon mössa nere i stan, det lär ju finnas någon jag vill visa mig i...


Jag tänkte visa lite hur keratin-extensions ser ut och hur det ser ut när det sätts i....
Det dumma med att ha extensions är att du får helt ändra ditt sätt att vårda ditt hår.. Du får för det första, och detta är det svåraste för mig, du ska inte tvätta håret på typ 3 dagar.. (whaaaat) Jag är van vid att tvätta håret varje dag typ, jag hatar skitigt hår, visst det vänjer sig efter ett tag men endå... uuuh.
Du måste föna snustorrt i hårbotten för annars kan fästena lossna, och du får INTE använda balsam...ooh, kommer nog klara allt men vafan, den kommer bli svårt...

Så här ser fästena ut:



Längst ut är det keratin som du smälter med en tång på ditt eget hår... Keratin är något du har i ditt eget hår, så detta är den skonsammaste metoden att sätta dit permanent förlängning.

Så här ser det ut när du satt dit lite extensions:


Och sen när det är tillräckligt med hår, klipper frisören in dit eget hår i det så det ser normalt ut. Klipper man inte in det kan det lätt se lite skabbigt ut, man kan se att man har extenions. Jag tycker min frisör har gjort ett jätte bra jobb med det.




Mmmm, borde börja göra vid mig nu, men jag orkar inte.. haha är så seg. Hade kunnat sitta här i flera timmar. Men det ska jag icke göra... Ska ju ner till stan och ha roligt...:) Vi ska fika på mormors bageri också, aaah, är sugen på något riktigt onyttigt idag... Kanske en smörgåstårta, och en stooooor chockladmunk...:D oh yeah

♥Puss&Kram♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0