Slutet är nära!

Det är inte så dramatiskt som det låter.. :) Jag jobbar bara imorgon också, sen är jag ledig! Ledig vääääldigt länge. Min tjänst tar slut imorgon helt enkelt. Så ni är det hemmafru som gäller.. :) Städa, dammsuga, tömma/fylla diskmaskin, tvätta.. Ja, u name it! :) Men ska även mysa med min mage, kolla film, gå ut på promenader med Akilles, träffa vänner och pyssla. :) Lär behövas med tanke på att vi väntar Loppan!

◊Idag var vi och handlade väggfärg. En ljusgrå färg till vardagsrummet, har inprincip målat klart där men eftersom vi rev en vägg och renoverade köket så har vi fått tapetsera om den lilla stumpen som blev kvar. :) så ja, det är en liiiiten bit som vi (jag) måste måla där.
Och till dator/gäst rummet på ovanvåning tog vi faktiskt vit och orange. En vägg ska vara i en skarp orange färg, och resten av de tre väggarna ska vara vita. Jag har fått dille på Orange så det fick bli det. :) Och där ska absolut piffas till lite. Ska ju försöka hitta ngt mysigt överkast till sängen, fina gardiner och ngn cool tavla kanske. :)
(Men ska ju till Ullared inom kort igen, så vi tänkte se om vi hittade ngt fint där. Vilket vi kommer göra! haha)
Och sist men ABSOLUT INTE minst, en ljusgul super fin färg till vår lilla ängels rum. :) Har ju köpt en massa Nalle Puh inredning som kommer passa fin fint till den gula färgen. Har alltid gillat den ljusgula färgen vi köpte, och har alltid velat ha den som väggfärg i ngt av rummen. Och det fick jag! :) Är lite bortskämd av min Baby, han låter mig bestämma så mkt! ♥ Love him!

Så ja, jag kommer ha att göra. Jag har ju tagit på mig allt det där själv. Jag ska alltså måla alla rummen själv. Men det är inte så mkt begärt igentligen. Niklas kommer ju vara på jobb. Jag får ju bidra med ngt... haha
Men det ska bli kul. Jag hatar dock att måla, men jag ska få det gjort. Om det så är det sista jag gör! haha

◊Jag köpte ju ett par boots förra veckan. När jag var inne i Lund med Elin. Kommer ni ihåg? Isf kommer ni kanske ihåg att jag inte fick tag på ngn bild. Meeen, det har jag lyckats gräva fram nu. :)



Riktigt snygga är dom. Och dom kommer användas flitigt i höst/vinter..

Och nästa sak jag vill ha är: En varm och snygg väst som jag kan ha i vinter. Tänkte faktiskt köpa en som kommer passa mig efter kulan försvunnit. Alltså en som jag inte kommer kunna stänga nu. Jag har ju redan köpt en tjock, stor jacka som jag ska ha i vinter och växa i. Och en väst har jag alltid velat ha. Den kan jag ju använda med tjocka tröjor och tjocka halsdukar (som jag har måånga av). Så igentligen behöver jag inte knäppa den. Tycker det är snyggare med öppen väst endå. Tänkte att jag kunde använda den om jag bara ska in till stan och träffa ngn kompis. Ja, blir säkert skit bra!

◊Och på tal om västen. Jag ska in till Lund och träffa Elin igen på torsdag. Så tänkte dra in henne i affärer och leta efter den ultimata västen.. :) Vem vet, man kanske hittar ngt annat fint. Inte helt omöjligt!


Jag är nu i vecka 23. ♥
Jag och Niklas satt och kollade på min mage innan idag. Och man såg riktigt hur Loppan vände och vred på sig. Det ser så gulligt ut. Men det är allt annat än gulligt om man ska beskriva känslan. Tycker det känns obehagligt många gånger. Speciellt när jag ska lägga mig på kvällen och h*n kommer igång.
Bebisarna sätter ju igång så fort mamman vilar. Vare sig det är när man sätter sig ner för att vila benen eller om man ska lägga sig för att sova. :) Men man måste ju bara le, eftersom det är ett tecken på att där finns ngt och att denna någon mår bra!

Jag har fått otroligt ont pga ischias. Och det är inte alls skönt. Får fruktansvärt ont imellanåt. Jag vaknar t.o.m på natten av smärta i hela mitt vänster ben. Och det går inte bort på flera minuter. Känner av det när jag går, när jag sitter och när jag står stil. Det kan helt plötsligt bara hugga till. Och det läskaiga är att det är nästan konstant. Jag hoppas verkligen inte att det blir värre. Det är ju rätt många som har sagt till mig att det kan bli värre, ju mer man går upp i vikt. Uuh, ja, vi får helt enkelt se.
Men iaf, min underbara Niklas har tagit med en tens-apparat från jobb. :) Den är specifikt för gravida. Det är många som hyr sånna här apparater vid graviditet och förlossning. Och det är super många som älskar den.
Sån tur jag har som har min sambo på det företaget. Det var inga som helst problem för honom att låna hem den. Och utan kostnad för den delen! Verkligen jätte snällt av dom! 
Det är elektroder som sänds ut så att musklerna arbetar. (tror jag) Det är iaf små plastdynor som man sätter där man har ont, och sen väljer man på vilken grad man vill ha den. Det finns från 0-60, om jag inte minns fel. Så, ja, det är väl en sorts massage. Och det tackar jag inte nej till. Inte min kropp heller. Den får ta rätt mkt stryk nu kan jag meddela. Så lite tender care skadar inte.. :)

  Idag när jag ställde mig på vågen vägde jag 63,2 kg. Oooh, har aldrig vägt så här mkt förr.. Känns lite läskigt. Så totalt har jag gått upp ca 8 kg. :) Tror jag ligger perfekt på skalan av viktuppgång. :P Jag har ju endå gått mer än halva graviditeten. Kan ju säga att det är blandade känslor över viktuppgången. Och det vet ni med tanke på att jag skrev ett ganska långt inlägg om det för ett bra tag sen. Men så länge det bara är magen kan jag känna mig lugn. :) Det är många på jobb som kommenterar. "Vilken fin lite bula!" "Min lilla tjockis" m.m. :D




NU ska jag kila ner och kolla på ngn film. Tror inte det går så mkt på tv idag.





Kommentarer
Postat av: Jessica

Super snygga skor. :) Färgerna verkar super mysiga. Ska bli spännande att se! :) Btw - måste ändå snart ut till er - inte varit där på super länge...skäms ju nästan! Puss

2010-08-31 @ 11:54:17
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0