BM-besök i v38+3

Först och främst så vill jag  ännu en gång säga, fan va trött man blir i kroppen av INGENTING... Gick upp vid 9 idag och sen hade jag tid hos min BM kl 10.15. Efter besöket åkte jag hem till min syster och drack lite te. Gosade lite med hennes lilla son Neo också (8månader), har har börjat åla sig fram nu. Så han jagade mig. haha
Sen blev det affären och sist en promenad med Akilles. Och dom sista metrarna gick trögt. Fy, så ja, jag är trött nu....

Iallafall...
Var ju som sagt på mitt sista inbokade möte med min BM innan BF dagen (1januari). Loppan mår hur bra som helst, hans hjärta bankar på som det ska, mitt hjärta bankar på som det ska. Ja, allt såg super bra ut helt enkelt. Jag fick kollat järnvärdet också och det var perfekt. Man kan ju förlora upp till 1 liter blod på förlossningen så det är bra med rätt högt järnvärde, och det hade jag. Så blodet kan flöda.. UUh, lät hemskt. But it´s true...

Jag har, som jag skrev för ett tag sen, gått ner lite mer än ett kilo, men jag behöver inte oroa mig för lillen, han tar det han behöver. Det är isf jag som får känna efter och se om JAG mår bra. Jag tycker att jag äter det jag ska och tillräcklig mängd men med tanke på trycket upp mot revbenen kan det vara mindre kul att äte + att man blir mätt väldigt snabbt. Men ja, jag mår ju "bra" så jag oroar mig inte.

Vi pratade lite om hans rörelser. Det är super viktigt att man känner mycket rörelser nu i slutet och det kan man ju lungt påstå att jag gör... Jag kan uppleva dom välidgt jobbiga och obehagliga och det sa min BM att det va självklart med tanke på att jag inte har (detta va min BMs ord, inte mina) "en stor fettvalk" på magen som tar imot hans puffar... haha Hon säger hela tiden att jag ha så fin mage och att jag har en super smal hinna imellan mig och barnet. Så ja, jag börjar sakta förstå att jag inte har gått upp så mkt. Där är bara mage.. haha Men det är jätte kul att höra från henne. Känner mig så stolt eftersom jag sa från början, även innan jag blev gravid, att jag bara ska ha mage..

Vi pratade lite om olika storlekar på bebisarna, att det är så skumt att alla är olika...
Loppan blev ju beräknad till mellan 3.5-3.7kg vid födsel på UL men min BM gissar på mindre, hon tryckte och kände och sa att hon tror 3.2 kg... Och ja, om jag ska gissa så tror jag på perfekta 3.5 kg. :)

Fick en ny tid inbokad. Den 4 januari. :) Kommer kanske dit eller så ligger jag kanske och myser med min lilla Loppan. Ska bli kul att se.

Ska packa om min väska idag, (om jag kommer ihåg det). Sen tror jag att jag är redo för bebis. Har iofs varit det ett tag. Tror inte att man ska fundera på allt så mkt. Det blir som det blir. Inte lönt att överanalysera....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0