Dag 11, 12, 13

Dag 11 - Mina syskon
Jag har 3 syskon. 2 systrar (båda äldre än mig) och en lillebror...

Camilla
Bor i sthlm med sin man och deras 5 åriga son Max. Max är ett hyperpaket som sällan sitter still, förutom framför en av hans favoritfilmer. Fast Max ska få ett syskon i maj. :) Så kul. Camilla är 32 år och jobbar som lärare på en gymnasieskola.
Camilla är som jag väldigt intresserad av skooor och kläder. Och hon är precis som alla andra tjejer i familjen väldigt envis.

Cecilia
Bor i Kävlinge med sambo och sonen Neo. Han är född i april detta året (2010) så han är fortfarande en lite bebis.. :) Världens gladaste bebis. Där har dom haft tur, för de barnet är typ aldrig surt. :) Cecilia är 30 år. Får nog påstå att hon är den lugna av alla tjejerna i familjen.

Daniel
Bor fortfarande hos mamma o pappa. Han tog studenten i somras. Och fyller 19 den 25 december. (så igentligen är han ju 18 år) Man vet vart man hittar Daniel när man kommer hem till mamma o pappa. Vid datorn. Han sliter sig sällan. (kanske pga hans systrar som för liv så fort dom hälsar på) Men nej, han får nog bättra sig lite. Man kan ju inte sitta vid datorn hela tiden.


Dag 12 - I min handväska
Den senaste tiden har jag faktiskt inte haft väska med mig när jag har stuckit någonstanns. Det är för klumpigt och klyddigt at the moment. (skyller på graviditeten) Jag har haft allt i fickorna, det är ju igenlitgen bara telefonen, korthållaren och nycklar.
Men ja, jag äger ju en del väskor, och jag älskar väskor. Hade alltid väska innan och det kommer jag ha sen också när magen är borta.
Men i min väska har jag, telen, korthållaren, nycklar, maaassor av kvitton, en kam, mynt, smycken brukar jag också hitta, speciellt örhänge som jag tagit av ngn gång, eller typ ringar, och sen glömt ta upp ur väskan när jag kommit hem.
Ja, det var väl typ de. Ni ville kanske ha en bild men det får ni leva utan.. haha :P

Dag 13 - (idag) Den här veckan
Det är ju perfekt att dag 13 är på en måndag.
Den här veckan har jag NADA inbokat. Verkligen inte ett skit. Vilket går mig liiite på nerverna. Får kanske skicka iväg lite sms till mina vänner. Fika kanske?
Har ju små saker här hemma att göra, som tvätten och städa undan (som jag alltid tycks göra).
Pratade faktiskt med Niklas om detta imorse när jag vaknade (eller ja, pratade gjorde jag inte, skickade sms) och jag är trött på att vakna upp på morgonen och inse att jag inte har ett skit att göra. Allt som ska göras tar 5 min. Och sen då? Hur kul är det att bara sitta på sin häck hela dagen framför tv eller dator? Eller hur kul är det att tvätta och städa hela tiden?
Ja, fast får försöka se detta som lugnet innan stormen. Innan Loppan kommer. Lär ju inte få så mycket egentid i början, så får njuta nu?!?!
Hatar dock när folk säger, aah, ta det lungt. Passa på att slappa nu.. Och blablabla. För helvete, det blir vad man gör det till. Visst man är säkert skit trött när bebisen sover och ja, man lägger sig säkert och vilar då, men det behöver man ju knappast göra varje gång lillen ska sova?
Ääh, nej, är inte bitter.. hahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0