Dag 7, 8, 9

Ja, har inte varit så duktig på den här listan i veckan, så jag slänger ihop tisdagens t.o.m torsdagens (alltså idag) punkter på listan....

Dag 7 - Min bästa vän

Jag har ett par nära vänner men det finns väl alltid en vän som står närmst. Och det är B2 (Sandra). Vi har kännt varandra i ca 5 år. Vi träffades på en gemmensam väns student. Och i början var vi kanske inte jätte förtjusta i varandra men det gick väldigt snabbt över. Vi blev super bra vänner, och det händer alltid något när vi umgås. Vare sig det är roliga/bra saker eller om det är dåliga/sjuka saker. Under dom här 5 åren har det ju minst sagt hänt mycket. Men vi håller fortfarande ihop. Inte lika mkt som innan men vi vet att vi finns där helt enkelt. Sen har ju allt förändrats eftersom jag har flyttat och blivit gravid, men det tar vi igen sen när jag är på topp igen..  (alltså orkar göra saker)

  


Dag 8 - Ett ögonblick

Få nog ta och berätta när jag och Niklas bestämde oss för att försöka få barn och när vi äntligen plussade. :)

Vi började faktiskt prata om den i november förra året, vi bestämde inget men vi pratade löst om det helt enkelt. Vi kom fram till att båda ville ha och inom en snar framtid.
Det var när jag var uppe i sthlm på min syster möhippa som Niklas skrev ett sms där de stod typ. Skit i dina p.piller. :)
Så ja, när jag kom hem slutade jag på mina p-piller helt enkelt. Vi skulle ju igentligen inte berätta det för ngn men på Niklas 25 års fest blev det väl kanske för mycket dricka och jag mumlade lite till Niklas syster (som antalgien också blev sugen, för hon är gravid nu ocks)..
Ja, så vi satte igång helt enkelt.. (haha) man kan ju tyvärr inte beställa en graviditet, utan det blir av när det blir av helt enkelt. Jag använde mig av ägglossningstest och gravstickor.. Men det hände inget.. Jag sa flera tusen gånger att jag ALDRIG skulle bli gravid, man blev lika ledsen varje gång stickan visade minus. :(
Kommer ihåg när vi var uppe i sthlm i januari och vi skulle göra ett test dagen innan min systers bröllop. Men nej, den var ju inte positiv. (besviken) Men ja, vi fortsatte och fortsatte. Alla borde få reda på innan man försöker att få barn att det INTE är det enklaste. Det finns så mkt som måste stämma.
Men iaf, söndagen den 18 april höll vi som vanligt på med renoveringen i köket. Det var jag, Niklas och Niklas pappa som fixa med golvet tror jag. Jag tog en paus från det och gick upp på ovanvåningen.
Jag hade bestämt mig redan innan att jag skulle testa mig idag. Där fanns en gravsticka kvar så jag satte mig ner och beställde fler.. Jag tänkte att testar jag mig med den sista stickan så kommer den visa negativt och jag kommer endå få beställa nya sen. Men om jag bestället innan jag testar mig så kommer den kanske visa positivt. (haha, fan vilken klantig tanke igentligen, men sån är jag) Så ja, efter att jag beställt 10 nya stickor gick jag in för att göra testet.
Resultatfönstret såg annorlunda ut. :O Nu var det 2 streck ist för ett som det alltid har varit.. Skämtar du? Jag fick kolla 100 ggr innan jag sprang ut till trappan och ropade på NIklas..
Han kom upp och jag visade han testet och halvlog och såg nog rätt frågande ut. Han sken upp men jag sa direkt att det kanske inte va säkert och att det säkert va fel.
Men nej, det va rätt... den visade positivt. Jag var med barn.
aaaaaaaaaaaah. LYCKA!
Dagen efter handlade jag ett nytt test för att jag verkligen ville veta om det var sant... :)
Och dagen efter det kom det hem 10 nya gravstickor, jag testade mig nog 2 dagar i rad bara för att var helt hundra. haha :)


Vår underbara pojke i v18...

Dag 9 - Min tro

Oj, shit vilket inlägg detta kommer bli.. (not)

Jag tro på människan och att valpar är söta???

Nej, men ärligt tror nog faktiskt inte på Gud. Hade gud funnits så hade vi aldrig mått dåligt och allt hade varit frid och fröjd...



Ja, ursäkta att jag inte gjort listan som den ska göras denna veckan. Men jag har iaf gjort alla punkter hittills.. :)



Kommentarer
Postat av: Anna

Undra när jag får ett sånt SMS av Christofer.. ;)

2010-12-10 @ 17:32:56
URL: http://cerice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0