Julafton och nyår

Vet inte om jag har berättat alla planer vi har inför julafton och nyår?

Förra året var vi hemma hos min släkt på kvällen på julafton. Så detta året blir det annorlunda.
Vid 14 tiden ska vi åka hem till mamma och pappa för att luncha framför kalle anka med dom.Men hinner inte träffa resten av släkten :( .  Vi ska nämligen vidare till Niklas familj vid 17 tiden.
Detta är alltså första året jag firar julafton utan min släkt. Vilket jag är lite så där över. Vill ju fira med min familj som jag alltid gjort. Och det är ju klart att man vill det?! Men när man utökar familjen får man ju bortse från sina egna önskemål ibland och dela upp det... Så alla blir glada. :)

Den 25:e fyller min bror år. Dom brukar ha kalas den dagen också så jag antar att det inte är annorlunda det här året.

Den 26:e ska vi till Niklas farmor och farfar. Dom firar jul med dom den 26:e varje år.




Nyår ska mamma och pappa ha fest. Och dit ska självklart vi också. Förhoppningsvis är jag fortfarande gravid så det blir en lugn nyårsafton detta året (det blir det ju oavsett men ni fattar vad jag menar). Dagen efter (1/1-11, så coolt datum) är det ju beräknat att vår lilla Loppan ska komma till världen. Får hoppa och dansa dom sista timmarna på nyår. haha
Jag har redan bestämt vad jag ska ha på mig (nästan iaf), med tanke på att magen är big och den lär ju inte vara mindre på nyår om Loppan fortfarande ligger i den. Och om det nu är så att han inte ligger i magen blir det bara att ta en av mina andra klänningar i garderoben.
Borde få plats i dom med tanke på att jag inte gått upp så mkt i vikt.
Akilles, (vår hund) får också hänga på till festen. Han var inte rädd förra året på nyår så förhoppningsvis är det lungt detta året också.
Han kan ju knappast ligga här hemma själv. Stackarn..
Så nyår får jag alltså fira med min familj :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0