why?

Efter 3 dagars ont i halsen och efter 3 dagars allmänt dåligt mående så ringde jag upp vårdcentralen för att dom skulle kolla vad som va fel. Jag trodde det va halsfluss, MEN det var "bara" en rejälv förkylning. Som har satt sig på alla tänkbara ställen i huvudet. Nej, men nästan är täppt och rinnig(?) och halsen gör sjukt ont, (speciellt på kväll/natt) och öronen här sämre än vanligt... Skit kul. Verkligen.

Inte nog med det så har mina förvärkar kickat igång. Igår när vi kom hem från min familj, så satte det igång som aldrig förr. Molande mensvärk som det så fint heter, värken går runt och bak på ryggen också. Fan, och det handlar inte om en värk på 1 timme utan ibland kommer det värkar med 10 min mellanrum. Natten har alltså inte varit så nice. Jag har vaknat för (som vanligt) att jag var tvungen att kissa (3 ggr inatt) sen har jag vaknat av förkylningen och sist men INTE minst mina värkar.. :(
Sista gången jag vaknade var det Niklas som putta till mig, för tydligen hade jag snarkar heeela natten.. haha Ja, mycket möjligt att jag har snarkat den timmen jag sovit inatt.. haha Jag gick iallafall upp vid 8 tiden pga att jag inte kunde somna om när Niklas hade stuckit. Men gick och la mig en timme senare för att vila. Var så sjukt trött. Och ja, jag somnade i 2 timmar...

Loppan är ju minst sagt på g. Han lär komma inom kort. Hoppas han håller ut 4 dagar till. :)

Nu ska jag värma upp mat. Märkte nämligen att jag har gått ner ännu mer i vikt. Kanske handlar om förkylningen. Vilket jag igentligen tycker är konstigt, för jag har ätit som en gris i helgen. I fredags och igår käkade jag ju middag 2 ggr. Väger iallafall 66 kg nu. Och det är 4 kg mindre än mina 70 i lördags. :( Hmm, not good at all. Men jag vet ju att det är jag och inte Loppan som förlorat vikt. Han tar ju vad han behöver. Och därför ska jag käka nu, så både han och jag får mat... Får kanske öka intaget nu dom sista dagarna.
Tänk om jag förlorar lika många kg som mina vänner har gjort första veckan efter förlossningen. :( då kommer jag ju försvinna. Känns lite scary. + att kan jag amma kommer jag förlora ännu mer.
Ja, vi får helt enkelt se.

Där har ni lite av mina tankar nu i slutat av graviditeten. Kanske dyker upp fler men just nu är jag för trött.

Ja, tycker skit synd om mig själv. Inte nog med att jag ska föda utan nu är jag sjuk också...






Kommentarer
Postat av: Lina Holgersson

Krya på dej!

2010-12-27 @ 16:26:29
URL: http://linaholgerssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0