Baby-talk! : )

Gick in i vecka 16 igår (torsdag). Så 15+2 nu.. :)
Känns helt sjukt va snabbt tiden går. Känns som att det va igår jag plussade... Tänk igentligen va snabbt denna graviditeten kommer gå.. Eller ja, alla graviditeter för den delen!

Jag som hade platt mage innan ser man det absolut på. Rollig tanke att det svävar runt en liten "Loppan" i min mage just nu! :) Mina kläder passar inte som dom en gång gjorde.. haha. Eller jo, har ju rätt mkt kläder som ska vara oversize som passar. Vilket är skit bra. Fick även en stor påse kläder av min syster. Tröjor (tjocka och små) byxor. Så det lönar sig att syrran fick bebbe i april. :)

Jag är kissigt konstant, kan bokstavligt komma ut från badrummet och känna att jag är kissig igen. haha Galet! Jag kan inte sova en hel natt, pga att jag blir kissig. Så ja, den som säger att det inte är jobbigt till en viss del att va gravid ljuger. :P
I början hade jag otrolig växtvärk, (när livmodern växer) kunde knappt stå upp så ont det gjorde. Det har gått över men nu har jag ist fått ont när ligamenten växer, eller tänjs ut. Känns som att ngn sticker en i magen men en nål. Det är obehagligt. Tror inte alla upplever det och det ska dom va glada för.
Illamåendet gav sig efter ngn vecka, vilket var tur för jag trodde jag skulle dö. Mådde skit dåligt. Fick stanna hemma och ligga på soffan. Tog illamående tabletter men det funkade självklart inte.. :(


Använder apotekets mandelolja till magen. Det är en mjukgörande olja.
Vi får se om det funkar. :) Har hittat en annan olja också, som jag nog ska köpa. Det är en havandeskapsolja som ska vara jätte bra mot bl.a. bristningar.

Min mamma berättade för ett tag sen att när jag åker in till BB för förlossning ska hon (som hon gjort till mina systrar när dom fått bebis) åka hem till oss och fixa en bebiskorg. Beroende på vad det blir (pojke/flicka?) ska hon göra korgen mysig för bebisen, och i den ska hon/han ligga några veckor. Gulligt va! :)

Några dagar efter att jag fyllde år (23 april) fick jag en liten present av min gulliga Niklas... Det var två st tröjor, en svart och en vit.. Har alltid snackat om att jag vill ha en sån. Men mitt hjärta tror nog att jag kommer förbli liten (som jag var) för han köpte dom i S. :) får beställa nya..
  Så gullig!

Vi har varit lite flitiga. Vi har införskaffat ett skötbord, och vi hittade även en spjällsäng men dom hade självklart inte den inne. Så får handla den nästa gång vi är på besök på IKEA! Men till sängen har vi iaf köpt madrass, kudde och täcke. Kudden kommer ju inte användas på ett tag men den var så gullig så vi köpte den också.. haha
Vi har även kollat på barnvagnar.. På babyland, men känner att dom inte har jätte mkt, dom flesta vagnarna där va fula.. :S vï får forstätta leta helt enkelt.

♥Just nu. En del kvinnor kan uppleva hjärtklappningar vilket är ofarligt. Det är hjärtat som ökat sin kapacitet. Och förklaringen är den ökade blodvolymen. Jag blir ju trött och anfådd av minsta lilla nu. Trappor tex är min värsta fiende för tillfället.. haha
"Loppan" är drygt 10-12 cm.. :) sen varierar ju det så klart.. Ögonbrynen växer ut, och har barnet anlag för mörkt hår är det nu det mörka pigmentet börjar produceras. Undra om du har ljust eller mörkt hår!! :D
Barnet kan hicka och gör andningsrörelser med bröstkorgen.
Snart kommer hon/han suga på tummen och svälja. Och en del barn får hicka när dom sväljer fostervattnet, det kan kännas i hela magen, speciellt när barnet blir större längre fram i graviditeten...

Pratade med min syster som nyligen fick barn, och hon sa att i Kävlinge kommun får man 2 st ultraljud. :) det är inte ofta man får det.. Hon bodde i helsingborg innan och flyttade sedan ner med sambon till kävlinge, och när hon var på första besöket hos sin barnmorska fick hon reda på att hon skulle få ett extra ul. Glad nyhet. För det hade hon tydligen inte fått i hbg. Tycker det är skumt att dom gör så olika på alla ställen.. men men..

Lovar att försöka uppdatera lite oftare....:)

Kolla in den här filmen.. Den är underbar! Får rysningar i kroppen när bebisen öppnar ögonen för första gången. :D



Hörs snart allihop.. Blir kanske en magbild nästa gång.. oooh.. :) haha


Kommentarer
Postat av: Lotti

Hej där!

Grattis till magen! Spännande :-)

Det har varit tal om att ta bort det andra ultraljudet även i Lund, (du får det om du blir kallad till Lunds lasarett oavsett vart du bor) så jag hoppas för din skull att du hinner få det sita också. När jag väntade min dotter var allting försenat så vi fick inte det sista ul förräns v 37. Lite synd, för man såg inte så mycket. Och det visade även sig att hon låg i säte då. Inte så spännande att höra 2,5 vecka innan bf :O



Lycka till med allt!

Magbild vore mysigt :-)

2010-07-13 @ 12:37:55
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0