sickooo?!

♦Ja, då sitter man här.. (08.00, detta inlägget kommer ta tid att göra känner jag)
För förkyld för att sova. Jag menar allvar, låter sjukt. För när man är sjuk kan man bara sova. Men om det har gått så långt att man inte kan sova. Då måste det gått långt??? Hittar inget bekvämt sätt att ligga på, näsan är täppt, fast den rinner(?) har ont i mina bihåler, ont i mina ögon. Ja, u name it! JAG MÅR SKIT! Men jag klagar inte.. :D
Sitter här på ovanvåningen, här är det varmt och skönt. Dricker te ur, i hopp om kurering, världens största mugg... Fick bli jordgubbste denna gången.
 Jordgubbste.. Yummie...

♦Går in i vecka 17 idag, alltså 16 fulla vecka + 0...  : )

wow, går så himla snabbt. Kommer ihåg det som att det var igår när jag plussade..

Har varit lite nervös ett par dagar, för det kändes som att mina mage försvann, men tror det har att göra med att mina tarmar funkar som dom ska nu (typ) och nu är det verkligen bara bebis som växer i magen. Men jag ljuger ju för mig själv om jag säger att magen är lika platt nu som den var innan.. haha.. Men brås Loppan på sina föräldrar så är det klart att h*n är liten och nätt... Nu iallafall. Läste någonstanns att det är bra att gå upp lite i början av graviditeten, för då kan man nästan garantera att man inte går upp tusen kilo under hela graviditeten. Det låter underbart. :) För jag har knappt gått upp något alls...

♥Ultraljud♥ den 2 augusti. woho. Vi längtar så himla mkt. Ska bli så kul. Och ja, ska ta reda på könet. Jag var hundra på att jag ville göra det redan från början, jag har alltid sagt att jag vill veta, även när jag inte var gravid. Det var NIklas som var lite tveksam. Men han ändrade sig helt enkelt.
Får se om jag berättar det här. :P Håller alla kanske på sträckbänken tills ni får träffa miraklet själva.. haha alltså till januari ungefär. Det hade varit något va? :P Ni hade inte blivit förvånade om jag hade gjort så va?! haha

♦Jobbar sista dagen idag, sen är det helg 3 dagar. Har lite att göra i helgen så det hade varit bra om man blev nåt så där frisk...
Mamma och pappa kommer på fika på fredagförmiddag.
Sen börjar det roliga på lördag; måla sovrummet, vi målade om när vi flyttade in, men jag trivs inte riktigt. Nu är det brunt på två väggar och beight på två väggar. Vi var på ikea en dag och såg en sjukt snygg mörklila färg som båda fastnade för. Så den fick det bli! :)
Sen ska rabatten på uppfarten bort, eller ja, vi ska gräva upp lite jord, lägga en matta och sen slänga på singel. Jag vill ju inte ha några rabatter alls, utan jag vill ha blommorna i krukor ist. Så man kan enkelt flytta på dom om det behövs. Och det gäller hela trädgården.
Och om vi hinner vill jag sticka till ngn blommaffär och handla fjärilsbuskar. Mamma hade hittat något ställe vid hofterup där dom sålde fjärilsbuskar för 95 kr.. haha :)

7 augusti är också en dag jag längtar till (dock inte i närheten lika mkt som till 2 augusti). Mil Palmeras here we come! (för andra året i rad) Shit va underbart det ska bli! Vi åker med två goda vänner, Lina & Fredde. Kommer bli kanon. Bada, sola, käka god mat, mysa. Ja , alles!

Lite minnen från förra året:


Blir helt nostalgisk när jag kollar på bilderna från förra året.. :) fan va kul vi hade de.. Men det kommer förhoppningsvis bli lika kul detta året. Det kommer se lite annorlunda ut bara. Ok att ingen av full en enda gång förra året när vi va i spanien men detta året är det no alcohol för min del ju. Tror inte Loppan uppskattar några skvättar vin.
Får ta en alkoholfri pina colada dock. Dom va sååå goda. :) Och gigantiska.. haha

Nej, nu ska jag snyta mig, fixa lite lunch, duscha och sen bär det av till jobb..
Hörs och ses när vi hörs och ses :P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0