Viktigt för mig...

Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv (lite mer än 25 år) vägt över 60 kg. Jag har t.o.m vägt ngr kilo under 60 hela tiden. Men nu mina vänner (och ni andra) har det hänt. Jag väger för tillfället hela 60.8 KILO....
Aaah, ok, vet att jag kommer reta gallfeber på rätt många med det här inlägget, men det skiter jag fullständigt i. Detta är MIN blogg, dvs mitt liv och mina tankar.

Jag har alltid varit uppmärksam om min vikt. Har jag gått upp lite har jag gått ner det lika snabbt. Och nej, jag kollar inte allt jag äter, tvärtom, jag käkar det jag vill. Har turen att ha fått väldigt bra gener. Jag har alltid tyckt att det är viktigt med hur man ser ut.
Så därför tycker jag det är SJUKT jobbigt med min vikt just nu. Ok, att det bara är på magen nu. Och kommer säkerligen inte bli mer ställen som kommer växa (håller tummarna) MEN jag tycker endå att det är fruktansvärt jobbigt. Nej, jag tänker absolut inte banta, jag äter lika mycket som jag gjorde innan. Har alltid ätit massor med mat. Äter mer än vissa killar.
Tillbaka till det där med magen. Jag tycker det är så fint och charmigt med kvinnor som är gravida. Men ser det likadant ut på mig? Eller ser jag bara tjock ut?? :(
Ja, jag har en människa som växer i magen, min och Niklas lilla Loppan. Och det är jag så super duper tacksam och glad för. Det måste jag påpeka, så ingen sitter där hemma och tänker "Vafan blev hon gravid för då?".

En annan sak jag är glad för e att jag inte gått upp så mkt. :) Vet inte om ni kommer ihåg men jag skrev i ett inlägg för ett tag sen om att: gick man upp lite i början av graviditeten brukar man inte gå upp så mkt totalt... Mycket lugnande nyhet. Det är självklart olika för alla. Men är glad att jag är i den skaran som inte går upp så mkt. Mindre att gå ner sen. :) Beach 2011 vettu!

Men ja, tror känslan går över med tiden, magen lär ju inte bli mindre iaf.. haha Man växer nog in i något sånt. Alla är vi olika (som jag alltid skriver). Vissa tycker säkert om att ha en mega mage... :P


Ska antagligen (kanske) ut på en fika med Elin på fredag. Ska försöka dra med henne in i lite äffären och kolla lite kläder. Vill köpa en bikini och en långklänning.
Bikinin kan man köpa i samma strl som innan, det står det överallt att man ska göra.. Det tänker iaf jag  göra, har ju inte vuxit runt häcken haha. Brösten må ha vuxit men den lär passa sen också.
Klänningen ska vara en sån stor mysig sak som bara hänger. Förstår ni? haha Så den kan man allt ha en mage i. :) + att man kan använda den nästa år igen. 


Veckans andra planer:
Som sagt, fredag, fika med Elin (inte helt hundra än)
Lördag, INFLYTTNINGSFERRE. wihoo. Vi ska hem till ett par kompisar som flyttat in i ett hus bara 5 min från oss. :) det ska bli nice.
Och söndag, inte heller hundra, LISEBERG.. (hoppas hoppas hoppas)


 
Det va fler saker jag skulle skriva om men kommer inte ihåg dom för tillfället. (seeenil) Meeeen, kommer jag på dom är det bara till att uppdatera igen.. Raaaaijt?

Funderar förresten på en ny design. Några idèer? :)







Kommentarer
Postat av: sandra andersson

du kommer bli jätte fin i din mage.. kramar

2010-07-22 @ 07:31:03
URL: http://sandrasfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0