Baby-talk

Var som sagt på föräldrakurs igår (torsdag) och vi hade världens coolaste föreläsare. Det var två äldra kvinnor som hade varit barnmorskor innan och nu var dom lite högre uppsatta (tror jag).
Dom förklarade super roligt och man förstod verkligen allt, dock visste jag redan det mesta, men det var nog bra för alla de andra som inte läst på innan. Det handlade om smärtlindring, partnerns roll (NIklas) m.m. m.m.
Dom var verkligen häftiga, ena sekunden stod dom på golvet och förklarade saker och ena sekunden låg en av dom på ett bord och särade på benen och visade var man ska trycka ifrån och hur man kan ligga när utdrivningen är ett faktum. haha Jag skrattade jätte mkt, och det va skönt att dom gjorde det till en rolig sak. :) Dom dansade, gungade, masserade och pustade genom inprincip 2 timmars föreläsning. Till sist fick vi se en film om tre familjer och deras upplevelser.
Det ska bli kul att komma på del 2 på torsdag. :)

Loppan växer och växer. Det känns som att han vuxit dubbelt så mkt på bara 1 vecka. Min mage blir bara större och större. Men så ska det ju vara.. :) Tror vi har ca 43 dagar kvar idag.. Så ja, det går undan. Jag känner honom mycket och tydligt dagligen, tror han blir en väldigt aktiv bebis, med tanke på hans sätt nu. Han är t.o.m igång när jag är igång. Känner hur han puttar och trycker när jag går ut med akilles, när jag står och gör mat. Ja, rätt ofta alltså.

Som den har varit länge nu så är magen fortfarande i vägen rätt ofta, och det är riktigt tungt för min stackars rygg. Känner av det speciellt på kvällen när jag sätte mig i soffan.
Nätterna är ju som innan väldigt jobbiga, kanske lite värre nu dessutom. Jag sover dåligt, jag vaknar av att jag måste kissa, men i vissa fall är det bara Loppan som trycker mot min blåsa. Jag har börjat drömma om förlossningen och lite annat kring graviditet och bebisar. Hellre det än dom hemska drömmarna som jag haft innan. Jag kan inte hitta sköna ställningar, det är antingen höger eller vänster sida som gäller, och det börjar också göra ont. Kan vakna av smärtan från det benet jag ligger på, så dår får jag helt enkelt vända på mig, och det är verkligen inte heller lätt. På rygg har jag ju inte kunnat lligga på flera månader, vilket jag saknar. :(

Vi ska på ul på tisdag. (det ska bli såå kul) och jag har även bm-besök samma dag, fast tidigare.
Det ska bli skönt och underbart att får se vår lilla ängel igen. Som jag längtat. Ska bli kul och se vad dom beräknar hans vikt till. Och jag ska ha fler foto, hoppas dom kan få ett bra och tydligt foto bara. Han är ju så stor nu så det ska bli intressant att se.

Han väger runt 2 kg nu, så det är inte långt kvar tills han kommit upp i normal bebis vikt. haha Tänk va coolt endå, han ligger och växer inuti mig, det är jag som gör så att han växer.






Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett sent svar: :) Jag var bara 21 år när jag fick Naomi. Har haft svårt att bli med barn efter henne, så därav den stora åldersskillnade på 9 år. Men är desto lyckligare nu när lilla Nino äntligen kom till slut. =) Är det ditt första barn du väntar? Spännande att gå och vänta nu ;)

2010-11-19 @ 14:50:44
URL: http://asahoffman.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0