Snilleblixt

Ok, jag körde förbi en skylt med en JC annons idag. Det var en tjej med en sjuuuukt snygg stickad tröja på. Jag tänkte först: den ska jag ha.. Men sen började jag fundera på A, jag måste sluta handla kläder, det funkar inte helt enkelt. Kan inte köpa allt jag vill ha. B, jag ska fan lära mig att sticka.

Shit va perfekt det hade varit. Tänk endå, varje vinter kommer dom stickade plaggen fram. Det slår aldrig fel. + att dom värmer så himla bra. Som idag, det var -5 när jag begav mig hemifrån men har läst lite överallt att det har legat på -10 -11.

Och vem är inte bättre än min farmor på att sticka? Hon har stickat tusen raggsockar, tröjor, mössor, vantar, halsdukar. Ja, alles. Vi har fått så himla mycket stickade plagg av henne under vår livstid.

Jag ska be henne visa och lära mig. För jag SKA testa på det. Vill ha en vit, tjock stickad tröja som tjejen på annonsen. haha

Bra idé???

(nu ska jag bara få tummarna ur och lära mig det också. Nästa gång jag går förbi en tygaffär ska jag in och köpa garn)



Detta skulle jag kommit på för ca 2-3 månader sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0