Hair Hair Hair!

Det är ju tur att mitt internet flyger förbi i otroliga hastigheter.. NOT! Fan va jag hatar när internet fuckar sig!


Ja, hade som sagt tänkt ge er lite tips. Inget märkvärdigt men tror nog att många inte vet dom här enkla sakerna.
Vissa bryr sig kanske inte ens??!!

Som ni förmodligen har fattat så är jag väldigt intresserad av hår. Jag älskar att färga, locka, sätta in extensions osv.
Så därför kommer här lite tips om just HÅR...

Shamponera ALLTID 2 ggr. Första gången du shamponerar tar shampot bort all skit. För att sen få någon effekt och glans måste du shamponera det en gång till. Löddrar det sig vet du att shampot har gjort sitt...



Använd alltid balsam eller någon sorts efterbehandling. För att håret ska må bra måste ju använda mer än shampot. Balsam gör det enkelt att borsta och det motverkar den hemska statiska effekten som typ alltid dyker upp på vintern när man går runt i dunjackor m.m.

Variera gärna märket på shampoo och balsam. Använd samma S&B några gånger och byt sen till ett helt annat märke. Tro mig, ni kommer märka skillnad på håret. Precis som allt annat trivs håret med förändring. Det måste också pysslas om. Mitt hår blir underbart när jag bytat märke. Nu ska ni ju knappast slänga ut halvfulla flaskor utan ni ska spara och använda efter ett tag igen.




Heat protection. Som jag berättat innan så måste ni använda värmeskydd efter varje tvätt. Eller ja, inte efter varje, bara om ni ska föna, platta eller locka (styla överhuvudtaget med värme). Annars skadar ni håret extremt mycket.
 
Den här är super bra, den är gjord för både föning och styling. Och den luktar underbart gott!

Extensions + balsam = NO! Har ni extensions i så ska ni endast använda balsam på håret som hänger (svårt att förklara men tror ni fattar) Ni ska alltså INTE gnugga in balsam som man brukar göra. Inte i rötterna så att säga, gör ni det är det ett säkert kort på att ni kommer tappa alla slingor efter typ en vecka.
Eftersom balsam gör håret fint så glider slingorna av hur lätt som helst.
(Har ni nu bara clip-on förlängningar ska ni självklart tvätta både ert eget hår och era förlängningar i shampoo OCH balsam... Men det gör ni ju inte ihop)

Klipp håret ofta. Detta är något jag inte lever efter men det ska man om man vill ha friskt hår.. Man ska klippa sina toppar regelbundet annars finns det risk att man måste klippa av mer än vad man vill. (det har jag fått göra massor utav gången)
Men eftersom jag har extensions i så gör jag ju inte det så ofta som det kanske hade behövt. Sätter man in extensions ska man inte heller ha nyklippt hår, för då ser det konstigt ut i brytet mellan ditt eget hår och förlängningarna.

Tvätta håret var tredje dag. Man ska försöka vänja håret vid att tvättas var tredje dag, för även tvättning sliter på håret. I början blir håret fettigt efter bara en dag men efter ett par tvättar har håret vant sig vid det.


Kommer inte på fler tips just nu. Men skriver självklart upp fler om det dyker upp några.. :)




Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej !

Om du fick välja att vinna ett helt valfritt plagg ifrån Mahingo.com , vad skulle du välja då ?



Tala gärna om det för mig så kan du få vad du önskar:

http://moonzanna.se/2010/october/tavla-om-en-onskevist-ifran-mahingocom.html#comment

2010-11-10 @ 13:34:54
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0