v33. Med stormsteg närmar vi oss vårt mirakel!



Går in i månad 9 idag. Och det är bara 48 dagar kvar..

Den 18 december är det 2 veckor kvar, dvs Loppan kan komma närsom. Men det är ett tag tills dess.

Nu väger han ca 2 kg, och han växer och växer. Loppan har ju legat med huvud neråt ett bra tag redan men är inte riktigt fixerad än. Han är en duktig påg och visste redan i tidig ålder vad han ska göra.. *stolt*
Jag har vant mig vid hans puffar och tryckningar utåt med tanke på att jag lever med dom dagligen. Men dom bli ju knappast skönare och snällare för det.
Min mage och min klumpighet har blivit till en vana helt enkelt. Känns som att jag alltid har haft det så här. haha Kommer inte ihåg hur det är med en platt fin mage.. (hmmm)

Promenader, simning och yoga är super bra för gravida. Är man mindre aktiv, kan man kompensera bristen på motion med att inte äta mer än vanligt. Graviditeten gör att du behöver ungefär 300 kalorier extra per dag.
Så släng inte i dig en massa onödiga saker, det lär du ångra sen. Graviditetskilona lär vara dom svåraste att bli av med. Vissa blir inte av med dom alls...
Jag är glad för att jag har hund, så jag MÅSTE ut och traska varje dag. Och sen är jag glad över min mage, för det är verkligen nästan bara mage. Rumpan har iofs blivit lite större men så länge det bara är det så kan jag leva med det.

Jag har saker jag vill visa er, men det får ni vänta med. Jag kan kanske fota allt imorgon. :)
Bland annat lite kläder och innehållet i paketet vi fick hem i torsdags. :)

Jag kissar fortfarande 1-2 ggr/natt. Och vaknar fortfarande varje gång jag måste vända på mig. Vissa dagar/kvällar/nätter är det ok med alla hemska värkar men vissa kan jag knappt stå. Foglossning sitter i och det gör ONT. Ibland kan jag knappt resa mig från soffa/säng..

Den 23 november ska vi på ultraljud. Skulle igentligen dit nu förra veckan, men med tanke på att dom har mkt att göra inne i Lund så fick jag vänta till v34.  Jag är bara glad att dom har det här sista ultraljudet, för det har dom inte överallt. GO KÄVLINGE KOMMUN!

Alltså, jag kan inte riktigt förstå hur snabbt tiden har gått. I april fick vi reda på att vi skulle få en liten bebis, och tiden sen dess har bara rusat förbi. Kommer ihåg i nov/dec när vi bestämde oss för att försöka. Kommer ihåg exakt hur det gick till när vi bestämde oss. :)
Och jag är så glad att vi gjorde det. För det finns ingen annan jag hellre hade velat dela detta med än Niklas. Han är min favorit, min ängel. Älskar honom så himla mkt..
Nu ska bara Loppan komma sen har vi det perfekt.

Jag får exakt allt jag kunde önskat mig.
En man, ett barn, vårt fina hus som vi trivs i sååå himla mkt och ett liv tillsammans!



Kommentarer
Postat av: Lotti

Vad snabbt det har gått! Snart kommer liten och förgyller vardagen (:

2010-11-14 @ 21:12:42
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Mammabea.se

Mysigt att läsa inlägget! Grattis till er lille!

2010-11-14 @ 22:26:56
URL: http://mammabea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0