Inplanerad saker. Maaaassor dessutom...

Nu har jag hunnnit käka lunch, gå ut med Akilles, sätta igång tvättmaskinen, sätta igång diskmaskien och har t.o.m hunnit kolla på Greys Anatomy som går på kanal5 kl 13.40.. (har blivit en vana)
Det dumma är att jag måste hänga upp tvätten sen också. Ja, har en torktummlare men känns onödigt och min pappa prentade in det i huvudet på mig, att det tar så mkt ström och man kan lika gärna hänga upp skiten..

◊Har glömt berätta om vårt restaurang-besök i lördags. Kommer fortfarande inte ihåg vad restaurangen hette men ska informera er så fort de dyker upp..
Jag är inte förtjust i kött, så för mig var det en besvikelse. Dom hade typ bara kött. Tror dom hade en fiskrätt och det var gös. (och det får jag inte käka) Så jag tog oxkött. Jag håller mig annars undan sånt för jag tycker det är så segt och nej, det funkar inte helt enkelt. Men alla sa att dom inte blir sega på restaurang, iaf inte på denna. Så ja, jag tog en.. Och jag sa till servitrisen att jag ville ha den väldigt, väldig, väääldigt well done. Och vad fick jag? Jo, köttbiten va rödare än min brors köttbit som skulle va , va fan heter det? minst stekt (kommer inte på vad det heter, totalstopp in the head.) Så jag fick ju lämna tillbaka. När hon sen kom tillbaka med maten var den perfekt. och den var inte alls seg. Så ja, maten gick ner. Men nej, alltså ingen restaurang för mig.

Hade sällskapet och varit kasst så hade den dagen varit förstörd.. Som tur var var det bra sällskap! Jag satt och gosade/lekte med syrrans lilla 6 månaders pojke. :) Efter middagen åkte vi hem till mamma och pappa och drack kaffe/te där.. Fick även glass, kakor och bullar...

◊Jag och Niklas var på Nova i lördags. Handlade fler julklappar. Har vissa klara nu, och vissa påbörjade. :) Det ska bli skönt sen när alla är klara så man kan sluta tänka på det. Känns som att det är bra att ha gjort ifall att en viss liten herre vill komma ut tidigare eller om jag helt enkelt inte orkar röra mig sen. :)




◊På tordags min damer och herrar är det Ullared igen.. (hahaha) Ni måste tro att jag är störd. (lite kanske) Men det är för två anledningar, 1. Tidsfördriv.  Jag ska dit med Elin som också är hemma för tillfället. Hennes kurs är slut så hon sitter också och rullar tummarna. Så vi sa att vi skulle ta en dag till att hitta på ngt som gör att tiden rullar på. Och det gör den ju då... 2. Listan. Ja, hade ju en lista när vi åkte upp sist och eftersom det var så sjuuuukt mkt folk och ingen orkade trängas så köpte vi inte allt. Bland annat lite saker som kompletterar vissa julklappar. he he he. Kan inte förklara, för vissa som ska få julisar från mig läser detta.. (ni vet vem ni är)

◊På lördag ska jag iväg på en "firma-fest" för mitt förra jobb.. Så gulligt att dom bjöd med mig.. Vi ska spela biljard och käka middag. Sen förmodar jag ((så har det iaf alltid varit innan)) att vissa ska vidare ut och parta. Men inte jag inte! Det ska bli kul att träffa alla. Undra vilka det är som kommer...???

◊Och på söndag (även farsdag) Så ska Niklas kusin ha kalas.

Tror inte att jag har glömt ngt nu.. Har min lilla almenacka i telen. Och den fylls på mer och mer.. Har inga lediga helger fram till 11 december och veckodagarna är också nästan fulla. haha
Note 2 self: Köp en liten kalender/almenacka på ullared!
Och inslagningspapper+snöre.
osv.osv.osv.osv.osv.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0