Helgen som varit samt, Planer för veckan...

Har helt glömt bort att berätta om helgen.
Vi har på kalas i lördags. Niklas styvfarfar fyllde år, så vi åt smörgåstårta (en favorit). På kvällen målade jag, Niklas och min Pappa (super snäll som hjälpte till) storarummet på ovanvåningen. :) Det blev jätte fint. Vi målade nästan alla väggar i en grön färg, en mörk olivgrön och sen satte vi upp brun tapet på 2 väggar. Nu består rummet av mer än 4 väggar, det är snarare 7 väggar.. haha (ska visa foto senare, måste piffa först)

I söndags var vi på IKEA med Niklas familj. Det var igentligen inte planerat utan det var ett infall från min och Niklas sida.
Vi ville ha en möbel till det nymålade rummet. :) En tv-möbel, eller ja, dvd-konsol-möbel. Tvn sitter ju på väggen. och vi hittade en fin vit sak, (foto senare). Vi köpte även, en matta till nedanvåningen, kudde, 2st plädar, skärbräda i trä, en röd krans till dörren som ska upp till Jul, värmeljus. Ja, det blev en del... :)


Idag var det BM-beskök.
På torsdag ska jag in till Lund och fika med Elin, vi ska även gå en sväng på stan, ska börja fixa med julklappar, kommer nog inte orka med sånt sen. + att jag har lite idéer. :)
Har iofs redan handlat typ 5 julklappar, men som sagt, bäst att fixa direkt så är det gjort.. :)

Lördag är det KALKONMIDDAG... Såååå gott! Det är mamma som fixar det detta året. Mmm, potatis, kalkon och maaaassor av sås. Underbart god sås dessutom...

På söndag har mamma försökt få med mig till Ullared (igen). Hon ska dit med mina systrar (ja, jag har faktiskt 2 st, tro det eller ej.)
Vi får se om jag känner för det.. Det lutar åt ett nej faktiskt!

Vi får se om det dyker upp mer i veckan.
Ska pyssla här hemma hela veckan också, har rätt mkt att göra, ställa saker iordning, städa undan m.m. Tar lite längre tid nu pga graviditeten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0