Ännu mer saker till vår lilla ängel!

Blir bara mer och mer kläder till Loppan. Niklas sa att jag la över mitt shoppingberoende på honom..haha Och det är väl bra? Loppan ska klä dig lika bra som resten av familjen. Här går vi inte runt med fula omoderna kläder inte.. haha

Va på Nova Lund med Elin igår.. Råkade gå in på H&M, big mistake om man har Elin med sig.. Ni skulle hört och sett henne. Hon gick lös inne på babyavdelningen. "Den här måste du köpa, och den här, och den här. AAH, kolla denna!"
Så jag fick le och göra som hon sa helt enkelt.. Eller ja, vi var nog rätt överens om alla saker faktiskt. Har ju checkat lite på sådana här kläder innan. Speciellt den tjocka tröjan. Ska köpa fler sånna. :D



Lite grand-pa stil över det hela men det är det som gör det så coolt. Älskar verkligen den tjocka tröjan!
Coola detaljer på tröjan under också, skydd på armbågarna.. Häftigt!

 Ett par jeans. Fräckt.. :) Borde köpa fler faktiskt!

 Ännu fler bodys. Var lite osäker på dom här, som Elin sa, det är lite ego.. haha Har kollat på dom innan också. Men tänkte, man kan nog ha för många bodys, men jag har ngr till att köpa innan jag börjar gå över gränsen.. haha Jag menar, tänk hur många gånger man måste byta varje dag. Och har man bara 4-5 st då får man tvätta varje timme.. :)


Som ni såg igår så hittade jag äntligen ett gulligt babygym. Men jag och Niklas är lite oense om vad det ska föreställa. Jag trodde först det va en blomma.. (haha) sen sa Niklas en ko, vilket jag nu kan hålla med om. (såg nämligen inte kohuvudet förrän han sa det) Men sen ändrade Niklas helt plötsligt uppfattning och sa att det var en sköldpadda...(WHAT?) Hur får han det till en sköldpadda? Jo, man lägger bebisen på skalet.. hahaha OK?
Tror fortfarande att det är en ko!
Leksakerna är iaf avtagbara så man kan leka med dom var för sig. Och det är plingor inuti så dom låter när Loppan får in en högerspark på dom.. :)

Nu är det typ bara 3 stora saker kvar
Bärsele, perfekt att ha. Sjukt smidigt, för det kan man använda inprincip direkt så länge Loppan har stöd för huvudet. Har (kanske) hittat ett ställe där dom har rabatt på Babybjörn selar.. (dom heter det va?) Så det ska jag kolla upp lite närmre. Annars finns dom ju överalllt. På babyland bl.a.
Babysitter, kan man också använda relativt snabbt. Och det kan vara en skön avbelastninge. Jag vill ha en enkel sådan, utan en massa extra detaljer.
Skötväska, vi har ju inte hittat någon som båda är nöjda med. NIklas ska ju våga gå runt med den också.. haha Vi har iofs inte kollat så noga heller. Men den ska fixas snart iaf!

Sen finns det ju andra saker kvar på listan men det är saker som vi kan ta det lungt med. Vi kan köpa det när vi har tid helt enkelt. Eller när jag får ett av mina ryck. Bl.a. babywatcher.. Dom har ju en på IKEA som jag skulle köpa men den var slut när vi var där sist. Men kommer ju inte behöva använda den i början med tanke på att Loppan ska sova bredvid sängen.



Kommentarer
Postat av: Lotti

Nu tycker du kanske jag låter som någon jävla bästvetare, men jag är inte sån... Vill bara säga med bärselen och babysittern, att barnet måste väga minst 3500g då ni kan använda de. En liten notis sådär i ett litet hörn... Babybjörn är bra grejer, se till att köpa en med ryggplatta (Active bla), sjukt underlättande :O

Gillade cardiganen/koftan till liten, riktigt fin!

2010-10-29 @ 20:24:35
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0