Vad använder du?

Jag har aldrig varit någon som sminkar mig mycket. När jag ska festa så blir det kanske mer men jag är verkligen inte någon som kladdar på ögonskugga eller sätter dit ögonfransar. Jag tycker det blir för mycket. I sin höjd blir det antingen brun/beige eller svart ögonskugga. (för sotade ögon, det är sjukt snyggt)

Till vardags blir det, foundation, solpuder, mascara och eyeliner.



Har igentligen hela mitt liv bara använt detta. Tycker det räcker mer än väl. Sen skiljer ju sig metoderna på hur man sätter på mascara, jag gillar när ögonfransarna syns mycket, medans andra gillar lite mindre synliga ögonfransar.



Har aldrig varit duktig på smink, men jag har ju lyckats ett par år nu. :) Man kanske borde gå en kurs eller läsa på lite, så man blev bättre. Handlar ju främst om att framhäva det man gillar i sitt utseende, vilket är mina ögon för min del.

Desamma gäller ögonbrynen, jag hatar att noppa ögonbrynen, pga att jag är kass på det. Har aldrig kunnat göra det ordentligt. Får kanske gå till en frisörsalong som har folk som gör sånt. :) Härligt, perfekta ögonbryn och man behöver inte göra det själv. Det enda jag känner jag har lyckats med är formen på dom. Har iofs haft olika former genom mitt liv, men har endå alltid blivit snygga (tycker jag iaf)


Vad använder du när du sminkar dig?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0