Nya friska tag!

Har hunnit med rätt mkt idag. :) är lite chockad faktiskt. Trodde inte jag skulle komma upp ur sängen, but i did!

  • Vikit tvätt...Hängt upp tvätt.. Tar inte jätte lång tid, men är såå tråkigt. haha :)
  • Var på ams och skrivit in mig. Jag triva super bra med min nya handläggare, han verkar jätte trevlig. Han sken upp som en sol när jag berättade att jag skulle få bebis i dec/januari.. :) Så ja, det ska nog gå jätte bra. Gör ju mkt om man har en handläggare som inte är ett mongo.
  • Fyllt diskmaskinen och satt igång den.. Det dumma är ju att jag måste tömma den sen också.. haha
  • Har även hunnit käka två ggr idag. :) Frukost, yoggi med banan. Och fika, skorpor med maaassor av smör.
  • Varit ute med Akilles. (är nog rätt bra att vi har honom annars hade jag nog bara suttit hemma på häcken)
  • Burit ut alla sopor. Ja, låter kanske lite men det var endå 3 påsar.. :P


Tycker jag har varit väldigt produktiv idag. Och det ska jag vara varje dag. Ska försöka få ut möblerna ifrån gästrum och Loppans rum så jag kan börja måla så smått.. Kan iofs vänta till imorgon med att bära ut allt, för imorgon kommer jag inte ha tid att måla.

Jag ska ju in till Lund och träffa Elin. Vi ska leta väst och fika. Kom även på lite andra saker jag behöver. Bl.a. mer mandelolja, försvinner som smör i solen. haha Burken är ju rätt liten så det är ju självklart att den tar slut snabbt...


Måste även köpa mascara. Den börjar sina. Får se om jag pallar köpa det imorgon, annars kan det nog vänta. :)


Saker som är mindre roliga under graviditeten:

Jag är kissig konstant. Säg att jag lägger mig vid 22, då vaknar jag ALLTID mitt i natten av att jag är kissig. Men oftast ignorerar jag det och somnar om... Men sen när babys klocka ringer 7.15 får jag springa upp och besöka toaletten. haha Sen vid 10 tiden när jag vaknar måste jag kissa igen.. Så ja, alltid kissig är nog en rätt bra beskrivning.

 
Jag är vig som ett kylskåp
. Innan kunde jag göra näst intill allt med min kropp. Jag har alltid varit väldigt vig och överrörlig (vilket inte är bra) men nu, haha, nu måste jag sätta mig ner för att få på skorna.. WHAT? är jag gammal eller? Shit, va det kan ändras snabbt.

Vad kan man äta och vad kan man inte äta. Det är rätt roligt att höra vad alla tror. För inprincip alla tror olika saker. Kan inte räkna på fingrarna hur många som frågat om jag verkligen får äta det och det... Som tur är finns google och min BM. Det finns självklart vissa saker man inte får äta, men det är som min BM säger. Händer det ngn gång att man råkar äte ngt mindre bra gör det inget. En gång räknas inte. Och man märler snabbt om bebisen inte gillar det. Men jag säger, better safe the sorry..


Ischias
. Ja, det skrev jag ju lite om för några dagar sen. Det är väldigt jobbigt och det är inte kul när det väl kickar in. Idag har jag faktiskt inte kännt av det. (peppar peppar) Men det lär väl dyka upp när man minst anar. Eller så har tens-apparaten (som min sambo tog med från jobb) verkligen funkat. Det dumma är att ischias kan ibland gå över till foglossning. Och det vill jag INTE ha... Blir så himla glad om jag får slippa det...

Jag kan inte använda mina stooora starka muskler på armarna. Alla vet att man inte ska bära för tungt när man är gravid. Alla på jobb vet iallafall det. Ett par ggr varje dag sa ngn nej, sandra, bär inte det. Sandra, jag har ett enkelt jobb du kan få, så tar jag det tunga. haha Gulligt! MEN, det finns folk som överdriver med detta. Nej, du kan inte bära alldeles för tungt när du är gravid men det betyder inte att du inte kan bära alls. Är kroppen van sen innan att bära och göra ett visst typ av jobb, klarar den det nu också. Folk som har tränat 6 dagar i veckan i 5 år, kan fortsätta med det långt in i graviditeten. Så vissa saker får man känna av själv. Det handlar helt enkelt om hur lat man har varit och hur lat man är.

Flåsar nästan lika mkt som min hund när jag gjort ngt.
Och det sjuka är, det behöver inte ens vara ngt jobbigt. Jag kan lyfta mig upp ur soffan och gå till badrummet och sen bli helt anfådd. haha Trappan upp till ovanvåning är ett jobb i sig ibland.. Ok att jag hade dålig kondis innan, men nu, shit säger jag bara.


Svårt att bli av med förkylningar.
Är lite små förkyld hela tiden känns det som. Kommer garanterat bli super förkyld när kylan blir värre. Redan nu är det ju kallt!


Kroppen är trött och sliten.
Jag är trött nästan hela tiden. Får nog börja sova middag. Kommer inte överleva annars. Har bestämt mig för att gå och lägga mig senare på kvällen för då sover jag bättre.

Ja, det finns massor. Och jag har säkerligen glömt ngt. Vet att jag hade jätte många saker i huvudet innan, som jag ville skriva upp.. Kan ju återkomma med det.. :)



Har förresten lagt över spanien bilderna på datorn men orkar inte lägga över ngt än... Får bli ett senare projekt... :)
Kan iofs bjuda på en. Den finaste bilden av alla..

På mig och min sötnos!

Vi hörs kanske senare idag.. :)

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åhh! Den där TENS-apparaten skulle jag behöva nu! Efter allt spring och toasittande har ischiasen fått mer fart! :(

2010-09-01 @ 19:11:14
URL: http://krankenschwester.blogg.se/eufori

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0