Shape up!

Nu är jag trött på allt som är grått.. Och då menar jag INTE färgen. Jag är trött på den tråkiga vardagen och den tråkiga Sandra. Och det lär bara bli värre nu när hösten är här... Jag är trött på mitt hår, jag är trött på min inställning. Ja, allt! Så därför har jag tagit saken i mina egna händer. (vilket man ska när det gäller en själv, ingen annan lär göra det) Bara för att jag är gravid behöver det inte betyda att jag ska sluta klä mig snyggt, att jag ska sluta sminka mig snyggt, att mitt hår ska se ut som fan. No No No! Nu får det fan räcka. Jag är trött på mig själv. Och det enda som funkar då är en "renovering".. haha Ni kommer få se lite skillnad om några dagar.
Jag har faktiskt beställt hårförlängningar. (Igen) Jag ska hålla vad jag lovat och inte färga håret förrän i januari. Då ska det bli en hel omvandling. Mitt hår ska färgas brunt. (som jag saknar) Och nya fina extensions ska i ännu en gång... Men tills dess vägrar jag gå runt med halv-långt hår och vantrivas. Jag är helt enkelt en långt-hår-tjej. Man kan ju faktiskt sätta i extensions utan att färga. Man har ju en färg-karta från rapunzel. :P

((Vill någon förresten ha hjälp med färg val, instruktioner eller insättning av keratin-extensions är det bara till att höra av sig! Jag har nämligen alla vertyg))


Det är inte lönt att sitta och vänta på ngt hemskt som KAN hända. Händer det får man ta det då!

Man måste lita på folk. Annars blir det lätt att man aldrig släpper in ngn! Jag tror att jag är väldigt duktigt på att "stänga" av och inte låta ngn komma in. Och det kommer inte funka i längden.
Visst, jag kommer säkert ha mina stunder som vanligt men jag får försöka sluta upp och tänka på allt in i detalj! Jag skadar bara mig själv!


Som ni kanske fattar så har jag mått dåligt de senaste dagarna och inte pallat sitta vid datorn.


I torsdags
träffade jag min vän Sandra och hennes lilla påg Liam på center syd. Vi fikade och gick en runda. Jag köpt bland annat två mascaror. Har behövt det hur länge som helst! Sen gick vi hem till mig för lite kaffe!


I fredags
träffade jag Elin inne i Lund för ännu mer fika. Och massor av snack! Det behövdes. Varje gång jag träffar Elin blir jag smartare och lugnare. haha Hon är en väldigt bra "psykolog" för mig! Hon ställer alltid frågor som jag aldrig ens tänkt på. Man får sig helt enkelt en tankeställare.

Efter fikan kom Niklas och hämtade mig. Vi prickade in så att han kunde köra direkt från jobb (malmö) för att hämta upp mig (lund). Sen körde vi och handlade. Resten av dagen spenderade vi hemma. Vi grillade och kollade på film.

I lördags (igår) var vi och kollade på Niklas fotbollslag. Denna gången fick han titta på.. haha :) (av en orsak) Och efter matchen käkade vi och sen kollade vi på ännu mer fotboll.


Idag
blir det inte mkt. NIklas är iväg och spelar match och jag sitter här hemma och chillar. Jag ska ner och plocka undan sen när jag är klar här. Har lite tvätt som ska vikas och in på dess plats, det ligger saker inprincip överallt och jag måste verkligen dammsuga. Vi har ju haft två andra hundar här sen i onsdags. Och även om man dammsugar två ggr om dagen ligger det hår överallt.
Sen när NIklas kommer hem ska vi iväg och handla den kommande veckans mat...:)


Och veckan som kommer har jag lite saker inplanerat men det återkommer jag om!



Undra om Loppan kommer den 1 januari. Eller om han kommer innan, eller efter? :)
Har börjat fundera på det. Tänk på julafton när man sitter där och mumsar i sig all god mat. Eller på nyår, 12-slaget. Då ligger han förhoppningsvis kvar i min lilla mage. Ni kan inte ha undgått att märka att jag gärna vill ha ett januaribarn. Inte för att jag blir ledsen om han kommer i dec. Men det blir så mkt lättare för honom om han kommer i januari. Och det vet jag att alla förstår!
När klockan slår 00 på nyår kommer jag och NIklas pusta ut. haha Då släpper nog rätt mkt.

Frågan är vad man ska göra på nyår. Blir kanske en lugn middag hos föräldrarna. Eller kanske med någon annan familj som väntar på att en liten pyssling ska komma. :) Ja, vi får se helt enkelt!

Jag väger runt 64 kg nu. Så jag har gått upp ca 8-9 kg hittills.  Magen känns gigantisk imellanåt. Och som ni ser på tabellen så är jag i vecka 25. För er som inte vet, är en graviditet ca 40 veckor. Sen kan barnet komma tidigare eller senare. Det beror på när bebben vill komma ut! Det är normalt för ett barn att komma 2 veckor innan BF eller 2 veckor efter. Man sätts oftast igång efter de 2 veckorna om det inte vill sättas igång naturligt. Sen beror det helt på hur bebisen mår. Man kan bli igångsatt tidigare också.

Jag ska till min BM den 17sep, alltså på fredag. :) Har skrivit upp lite frågor som jag vill prata med henne om. Har inte träffat henne på ett tag nu så det ska bli kul. Och lugnande dessutom.


Jag och Loppan myser i soffan!



Nu ska jag f*n ta mig betälla dom stövletterna jag tjatat om. :)

Det kommer förresten upp en ny design snart. :)
Spännande va?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0