What are friends for?

"... det finns ingen lycka som går upp mot glädjen att finna ett hjärta som förstår."

" Kärleken kommer och kärleken går men vännerna består."

" En vän är den som vet allt om dig och ändå tycker om dig!"



Det finns så sjukt många citat om vänner och om vänskap. Men alla ser nog olika på det här med vänskap.
En vän för mig ställer upp när man behöver prata.
Lyssnar jag på dig, ska du lyssna på mig. Så ser jag det.

Jag vet att jag ställer upp för mina vänner om dom behöver prata men jag hade kanske velat prata någon gång(?). Jag ger hellre andra en chans att prata av sig än att jag ska prata av mig. Och jag frågar saker om deras liv för att jag vill veta osv. Men hur skulle det vara om andra gjorde samma sak för mig? Och verkligen brydde sig för vad svaren skulle vara...

När man blir äldre är vänskap inte samma sak som den var när man  var yngre. Förstå mig rätt, vänskap måste man ha oavsett ålder men den ändras ju äldre man blir. Den är fortfarande viktig men man värderar andra saker, som jag precis skrev innan. Man måste få ut ngt av vänskapen. Man måste känna att det ger ngt helt enkelt...

Hellre några få nära än många ytliga!
Kanske dags att rensa och gå igenom vännerskaran???(!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0