Work out!

Så fort den här jävla förkylningen har gett med sig ska jag börja träna igen som jag gjorde för ca 2 månader sen. (lite mindre t.o.m) Började springa ute och springa på min crosstrainer. (som står på ovanvåningen och samlar damm) Gjorde även sit-ups. Och på bara (nästan) 2 veckor gick jag ner 3 kg och kroppen kändes så himla mkt bättre. Så ja, är lite irriterad över att jag inte kunde fortsätta. Har hunnit bli förkyld 2 grr sen dess.
Känner lite så här, och nej, skriver inte detta för att provocera eller ngt liknande utan bara för att det är så helt enkelt, (mohahaha ) hade jag haft ork och lite mer diciplin så hade min kropp rockat. (hahaha) ännu mer än vad den gör vill säga :P Nej, men har fått en smal kropp som förbränner sjuuukt snabbt. Kan äta allt och hur mkt som helst utan att gå upp i vikt så därför borde man kanske göra något åt det. Kanske träna? haha
Har faktiskt pratat om det me en kompis och vi sa det. Vi med så naturligt smala kroppar hade ju haft sjuka kroppar om vi hade orkat ta tag i det.
Och ja, det gjorde ju jag men med tanke på förkylningarna så har jag inte fortsatt. Det dumma är att när jag väl blir förkyld så håller det i sig jätte länge. :( Fast får hoppas att det ger med sig snart...

Ska börja springa igen, helt otroligt vad snabbt kroppen förbättrade sig. Alltså, efter tredje rundan hade jag dubblat längden på rundan. Trodde faktiskt inte att jag skulle orka springa men det gjorde jag.


Crosstrainern ska också börja användas igen, ogillar den verkligen men framför tvn funkar det.
Gick som sagt ner 3 kg på lite mer än en vecka och det pga mina träningsval. Jag vill förbränna och inte få en massa muskler. Får ju tillräckligt med muskler på den träningen också men vill helst förbränna så man ser slank och smal ut. Och med tanke på att jag bär runt på en 10kg pojke så får jag ju muskler av det. Även alla andra sysslor här hemma. Och crosstrainern är ju inte är muskelbildande maskin utan just fettförbränning.




Jag har en (tror jag iaf) mage som är lätt att forma.
Så därför är situps viktigt för mig. Älskar magmuskler. Och ska jag ha muskler någonstanns ska jag ha det på magen. Såå snyggt.


Så ser min träning ut, är det nu så att jag hittar något annat som faller mig i smaken är det bara till att lägga till det. Ville kunna äta vad och hur mkt jag vill. Tänker inte gå på någon diet för det tycker jag är onödigt. Vill inte behöva kolla och välja bort vad jag kan och inte kan äta. Skit tråkigt ju. Lever bara en gång så då får man passa på att njuta.
Vill testa Zumba, älskar ju att dansa så det hade kanske passat med. Men känner mig lite tveksam mot om det funkar eller inte. Dansa sig till en snygg form? hmm, önsketänkande.. haha :)
Har aldrig fastnat för någon träning. Tycker allt är tråkigt så detta är något som jag mer eller mindre får tvinga mig till. Men dessto bättre om jag lyckas. Lyckas jag tvinga mig sj så creeds till mig. haha

Säger ju självklar till när jag börjar träna igen. Hade gjort det idag om jag hade kunnat men man ska icke träna med ett virus i kroppen. Speciellt inte när viruset är lika stort som en häst. Så känns det som iaf...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0