Leo update!

Leo går. Helt sinnes! GUUUD vad chockade vi blev idag när Leo helt plötsligt gick super långt. Och han bara fortsatte...
Har spelat in massor av filmer när han går runt och sparkar på sin lilla tygfotboll från IKEA.. Det är helt underbart hur snabbt det går när dom små pluttarna lär sig. Igår gick han nämligen inte alls.
Kan inte riktigt förstå det. ♥

Nu har jag inte hans lilla bvc-bok framför mig så kommer inte ihåg exakta mått och vitk men på hans 1 årskontroll (för ca 2 veckor sedan) vägde han ca 10500 g och han var ca 79.5 lång... Vilket jag och Niklas tyckte var skumt så vi mätte faktiskt honom när vi kom hem och han är ca 82 lång..  Så ja, han är fortfarande lång och smal. Han kommer bli lika ståtlig som sin pappa. :D
På 1års kontrollen fick han även sprutor och det klarade han galant. Lite pip på andra sprutan men det gick över inprincip direkt. Vår duktiga lilla pojk! Han hade dock ont i låren två 2 dagar efter men nu är det lungt. :) Han fick ingen feber vilket var super skönt.

Han har lärt sig lite nya saker, säger dock som jag alltid gör det är inte lönt att försöka komma ihåg allt som dom gör för det är omöjligt. Det tillkommer och faller bort saker hela tiden.
Här kommer "höjdpunkterna".

Säger man "Hur stor är Leo?" Då visar han med båda armarna i luften hur stor han är.. haha Super gulligt! Visade honom typ 2 ggr hur man gjorde och sen kunde han det helt plötsligt...

Frågar man "Var är det varmt?" Så pekar han på kaminen och säger där.. Smälter varje gång, för detta har vi igentligen inte visat honom utan bara sagt när han ngn gång kollat lite lurigt på den. Att han sen kan ha lärt sig det så pass snabbt och själv är väldigt chockerande. :D

Och ja, som jag skrev innan, HAN GÅÅÅÅÅR!

Han härmar ALLT! Gör man ett ljud försöker han alltid härma, och han lyckas nästan alltid.
Han har super lätt för att lära, det har vi förstått. Men vi bli endå alltid lika chockade och glada när han visar något nytt han lärt sig.
Han försöker även härma ord och samma där, han lyckas väldigt ofta.

Nu när han vill ha ngt pekar han och säger "Där!". T.ex vid matbordet. Står vattnet för långt bort så talar han om att han vill ha det...
Vill han inte ha mer mat skakar han på huvudet. Han menar alltså, Nej, inte mer mat. Och båda dom här sakerna är super bra att han lärt sig med tanke på att då kan han förklara vad han vill...

Han säger "tittut" och gömmer sig bakom alla möjliga saker.
Han säger "buuu" och försöker skrämmas...

Han har lärt sig vad Kaka är.. Damn, trodde vi kunde hålla honom borta från det ett tag men nej. Eftersom han snappar upp ALLT sjukt snabbt så är det svårt att undvika vissa saker. Så han pekar bort mot kakorna och säger "dada" eller "kada". Och hör han ordet kaka blir han helt till sig.

Han har börjar sjunga. Han sitter och nynnar och gör olika höga ljud...♥

Ja, herregud. Blir så förvånad varje gång han gör ngt nytt och ja, väldigt stolt med tanke på att han är MIN son. Och jag kan inte ens förklara hur mycket jag älskar och avgudar denne lilla pojke. Han är verkligen min luft och jag kan inte förstå hur jag kunnat leva utan honom. Kommer man alltid känna detta? Jag är som besatt av denna underbara varelse och blir alldeles varm i kroppen så fort jag ser honom. Att man kan vara så pass rädd om något som jag är om Leo trodde jag inte att man kunde vara. Kärleken för sitt barn kan verkligen inte förklaras i ord!!! ♥♥♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0